Dopravu po Hradci posílí dvě nové trolejbusové linky. Od 2. února

Nové trolejbusové linky posílí dopravu v Hradci.
Nové trolejbusové linky posílí dopravu v Hradci.

Po Hradci budou jezdit dvě nové trolejbusové linky s čísly 4 a 21. Poprvé vyjedou 2. února. Obyvatelé části města Pod Strání budou mít další přímé spojení na hlavní nádraží a autobusový terminál, druhá nová linka bude zajíždět na sídliště Plachta, kde doposud MHD své zastávky neměla. K úpravě jízdního řádu dojde od února zároveň u linek 1, 2 a 15. Další změny tras čekají vybrané linky v průběhu první poloviny roku v souvislosti s otevřením mostu ve Svinarech nebo zprovozněním nových zastávek u Labského mostu u Aldisu.

Nové linky posílí a zavedou hromadnou dopravu do oblastí, kde v posledních letech vyrostly desítky bytových a rodinných domů se stovkami bytů. Trasa linky 4 povede od terminálu na konečnou Pod Strání přes zastávky Hlavní nádraží, OD Tesco a Atrium, Centrál, Muzeum, Magistrát města, Komenského, Zimní stadion, Hotel Garni, Futurum, Na Brně a Palachova. „Od křižovatky Brněnské s Palachovou ulicí je nové trolejové vedení až na konečnou Pod Strání, celou trasu této linky tedy obslouží trolejbusy,“ říká ředitel hradeckého dopravního podniku Zdeněk Abraham.

Linky 1 a 2 přenechají některé spoje právě čtyřce

Vzhledem k tomu, že linky 1 a 2 pendlující mezi centrem města a Novým Hradcem Králové jezdí částečně po stejné trase jako čtyřka, dojde u nich v pracovních dnech k převedení části spojů na linku 4. „Těmto změnám předcházelo několik jednání s komisí místní samosprávy i opakovaný dopravní průzkum. Ten prokázal, že záměr použít nevytíženou kapacitu z Nového Hradce pro posílení dopravy do centra sídliště na točnu Pod Strání má smysl. Na Nový Hradec pojede v pracovních dnech 126 spojů denně, obslužnost MHD cestujícím z této lokality tedy zůstane stále velmi dobrá,“ dodává Zdeněk Abraham.

Linka 21 vyrazí z nové zastávky Plachta – U Parku přes zastávky Na Brně k zimnímu stadionu, poté objede vnitřní městský okruh ve směru Komenského, Magistrát města, Adalbertinum a zpátky stejnou trasou přes zimní stadion do výchozí stanice. „Tuto linku, která pojede přes hlavní přestupní uzly v centru města, budou obsluhovat nové trolejbusy s bateriovým pohonem. Ten použijí v úseku ze sídliště Plachta na zastávku Na Brně,“ vysvětluje Abraham. Zastávky v této části trasy linky budou zatím provizorní a jen dvě. Třetí zastávka v blízkosti areálu Technických služeb vznikne později v rámci úprav ulice Na Brně, které město připravuje.

Linka číslo 15 se vyhne křižovatce Koruna

U linky číslo 15 začne 2. února platit změna části trasy, díky které se při jízdě směrem do Plotišť vyhne dopravně přetížené křižovatce Koruna a s tím souvisejícími kolonami v přilehlé části Gočárovy třídy. Po své stávající trase pojede až na Ulrichovo náměstí, odkud se k hlavnímu nádraží nově dostane ulicemi Střelecká, Dukelská a S. K. Neumanna. Nebude tedy zastavovat v zastávce Gočárova třída, naopak cestující budou moci nastupovat i vystupovat v zastávkách Střelnice a OD Tesco a Atrium.

Další změny u vybraných linek hradecké MHD se připravují na následující měsíce prvního pololetí tohoto roku. Kromě drobných úprav časové polohy spojů se budou týkat úpravy provozu v souvislosti s otevřením nového mostu přes Orlici ve Svinarech či kolaudací zastávek Labský most. Dokončení rychlonabíjecích míst na konečné Cihelna na Slezském Předměstí umožní celodenní provoz elektrobusů na linkách 12 a 14, linku 27 čeká postupný přechod na trolejbusový provoz. Trolejbusy pomocí bateriového pohonu překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení. Nasazení trolejbusů bude vždy spojeno se sledováním a vyhodnocením využití přepravní kapacity vozidel.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
24.1.2019 11:08
yxc (neregistrovaný)
Přetížená Koruna
Hlavně, že zástupci města vždy vehementě tvrdili, že stavbou okružní křižovatky u Koruny k prodloužení kolon nedošlo.
A vida už se kvůli tomuto neexistujícímu problému mění řády.

Dokud tam byly světla, kolona byla maximálně po světelnou křižovatku s Břetislavovou. Teď je bežně 3x delší až někam na Ulrichák.
Město vědělo dopředu, že tento problém vznikne, pokud u Koruny nebudou podchody pro pěší, ale úspěšně to ignorovalo.
Je asi 6 situací kdy není vhodné stavět okružní křižovatku, Koruna jich plní hned 5. I policie městu vydala nesouhlasné stanovisko k záměru. Jenže to aby si Kotas postavil další pomníček bylo důležitější a podle toho to dopadlo.
A další prznění dopravního systému města jsou bohužel v plánu. Gočár se musí v hrobě obracet.

25.1.2019 20:00
zdenek (neregistrovaný)
Koruna
Tato křižovatka je jedním velkým omylem. Její průjezd je jen pro silné nervy. Nejvíce se obdivuji, jak řidičům MHD tak i IZS. Pro ty to pak zejména ve špičcce musí být noční můra.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru