Autobusové nádraží zahájí provoz 9. prosince

Nové autobusové nádraží bude mít Hradec Králové v prosinci. Vedení města a Dopravní podnik města Hradec Králové se domluvili se stavební firmou Strabag na termínu dokončení a také na navýšení částky za projekt. Dopravní terminál tak bude předán o čtvrt roku déle a bude o 77 milionů korun dražší.
Jak píše regionální vydání MF Dnes, cestující by měli začít terminál využívat v neděli 9. prosince letošního roku. "Zahájení provozu se týká linkových i městských autobusů. Po přestavbě Riegrova náměstí budou mezi terminálem a vlakovým nádražím jezdit trolejbusy,“ řekl deníku ředitel dopravního podniku Miroslav Kulich. Podle něj by měl Strabag dostavět nádraží do konce listopadu. Právě zdlouhavé jednání se stavební společností stojí za průtahy při dokončování. Firma požadovala kvůli technologickým problémům navýšení ceny o zhruba 100 milionů korun a oddálení termínu dostavby. Nakonec byla uzavřena dohoda na zvýšení ceny o 77,5 milionů korun, přičemž tato částka se týká i úprav Riegrova náměstí, jehož přestavba je součástí projektu. Tato částka se blíží bankovní garanci, kterou Strabag před zahájením stavby převzal. Celkové náklady se tak blíží téměř půl miliardě korun.
Problémy s dokončením nádraží způsobilo mimo jiné netradiční řešení odbavovacích budov. Ty budou mít prosklenou fasádu a speciálně uchycenou střechu z průsvitných plachet. Právě výpočty statických parametrů unikátní ocelové konstrukce střechy měly vliv na oddálení dokončení. V současné době tak stojí v areálu dvě rozestavěné budovy, jejich zastřešení proběhne zhruba za měsíc.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
9.9.2007 15:40
prokopp (neregistrovaný)
Chybějící důvod navýšení ceny projektu
Pane Fišere, asi nejsem sám, kdo Vašemu článku vůbec nerozumí. Jak je možné, že stavebník, který vyhrál veřejnou zakázku z důvodu nejnižší ceny (jediné kritérium!), žádá navýšení ceny projektu kvůli své neschopnosti a je mu vyhověno?! "Technologické problémy" či "výpočty statických parametrů" v žádném případě nemohou být důvodem zdražení, to jsou interní potíže stavebníka, které nikoho nezajímají. Tak se mohlo postupovat před dvaceti lety, ale dnes již na magistrátu snad komunisté (minimálně formálně) nejsou. Stavba jistě není jednoduchá. Pokud by byla, město si terminál postaví samo a nebude kvůli tomu obtěžovat někoho jiného.

Konečný účet projektu samozřejmě není zdaleka konečný. Lze očekávat, že "druhý" účastník výběrového řízení podá věc k soudu a bude vymáhat vzniklou škodu. Celkem oprávněně - nabídl nejnižší cenu a přesto nevyhrál.

Stojí též za povšimnutí, že navýšení rozpočtu o 77 mil. je vyšší, než dotace EU ve výši 62 mil., o kterou by město v případě nedostavby přišlo.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru