Chytrému dopravnímu systému již nestojí nic v cestě. Antimonopolní úřad rozhodl ve prospěch města

Chytré semafory budou řídit v Hradci dopravu.
Chytré semafory budou řídit v Hradci dopravu.

Během příštích tří let vznikne v Hradci Králové inteligentní dopravní systém. Součástí systému budou nové semafory, datové sítě, senzory či moderní technologie pro řízení dopravy v reálném čase. Navíc bude upřednostňovat linky městské hromadné dopravy nebo bezpečný průjezd záchranných složek. Systém Hradci dodá firma CROSS Zlín. Dostane za to 229 milionů korun bez DPH. Nyní už podpisu smlouvy nestojí nic v cestě. Vítěz byl známý už v létě, ale proces zdržely námitky dvou firem, které měly sice původně o zakázku zájem, ale nelíbily se jim městem nastavené podmínky. Ačkoliv dal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v obou případech městu za pravdu, jedna z firem se odvolala a čekat se tak muselo na rozhodnutí předsedy úřadu.

Antimonopolní úřad v minulém týdnu zamítl rozklad proti rozhodnutí o zamítnutí námitky proti zadávacím podmínkám v rámci tendru, který město vyhlásilo letos v lednu. Vítězem soutěže se stala společnost CROSS Zlín, a.s. s nabídkou 229,3 milionu korun bez DPH. Radnice bude na tyto investice do plynulosti dopravy usilovat o maximální možné využití dotace z evropských fondů, konkrétně z operačního programu Doprava.

„Samozřejmě toto rozhodnutí, které potvrdilo správný postup města, vítáme a může se začít s pracemi na IDS tak, abychom mohli včas požádat o dotaci. K samotnému podpisu smlouvy máme již pověření zastupitelů, mělo by tak k němu dojít v prvních dnech příštího roku a poté dodavatel může okamžitě systém projektovat. Pokud by se vše odkládalo o další týdny či měsíce, hrozilo by, že se nestihne termín na podzim 2020 pro podání žádosti o dotaci, o kterou můžeme požádat až ve fázi hotového projektu a vydaných potřebných stavebních povolení,“ říká Monika Štayrová, náměstkyně primátora pro oblast ekonomiky a dotací.

„Vítězná firma celý systém dodá, nainstaluje a následujících šest let jej bude i provozovat. Realizace se pak předpokládá v letech 2020 až 2022, v provozu by měl být systém od roku 2023," říká Jiří Bláha, náměstek primátora pro oblast investic a rozvoje města. Součástí systému budou nové semafory, datové sítě, senzory či moderní technologie pro řízení dopravy v reálném čase. Navíc umožní preferovat linky městské hromadné dopravy nebo bezpečný průjezd složek IZS.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme