Harmonogram výstavby dálnice má půlroční skluz

Kritika na adresu vlády a dalších institucí zaznívá stále častěji v souvislosti s dostavbou dálnice D11 ze strany Královéhradeckého kraje. Jak uvedl hejtman Královéhradeckého kraje Pavel Bradík, harmonogram prací na výstavbě komunikace má skluz minimálně půl roku.
Ministr dopravy Jaromír Schling počátkem května hejtmanovi zopakoval, že dostavba dálnice je pro vládu prioritou, představitelé kraje však už nevěří, že by se letos začalo stavět. "V dubnu měla být zahájena stavba mostu u Žíželic, ministr však uvedl, že začne nejdřív v září," postěžoval si Bradík. Podle něj už dálnici nebrzí nedostatek financí nebo ekologičtí aktivisté, ale nedostatečná příprava území či získávání potřebných stavebních povolení. "V majetkoprávní činnosti je naprostý kolaps," řekl hejtman. Podle něj za velké zpoždění může i Ředitelství silnic a dálnic. Tomu nabídl krajský úřad pomoc některých regionálních organizací při řešení výkupu pozemků, to ji však odmítlo.

Jediným pokrokem je v současné době výstavba dvou kruhových objezdů u Chlumce nad Cidlinou, které budou sloužit pro dálniční přivaděče. Křižovatky měly být dokončeny na podzim, podle odborníků se však nic nezmění, dokud nebude funkční dálnice.

Dálnice D 11 mezi Prahou a Hradcem Králové by měla v dalších letech pokračovat směrem na Jaroměř a polskou hranici. Náklady na výstavbu první části by měly dosáhnout deseti miliard, dálnice až k polským hranicím bude stát zhruba 22 miliard. Komunikace by měla ulehčit silnici I/35. Na jejím úseku mezi Poděbrady a Hradcem Králové zahyne v průměru jeden člověk týdně.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme