Nohu z plynu, za jízdu na červenou už v Hradci lítají pokuty

Dopravní systém už funguje i s pokutami.
Dopravní systém už funguje i s pokutami.

Kamery na křižovatkách v Hradci Králové od začátku dubna pokutují jízdu na červenou. V květnu přibudou i sankce za překročení povolené rychlosti. Nový inteligentní dopravní systém se testoval od loňského listopadu, kamery na dvanácti místech přitom zachytily neuvěřitelných 26 tisíc dopravních přestupků. V sobotu 1. dubna se pouhé testování změnilo v ostrý provoz, i s pokutami. Informaci přináší zpravodajský web iDNES.cz.

 

A kde všude musíte dávat pozor? Pokutový mód kamer slouží na křižovatkách, které dopravní odborníci vyhodnotili jako nejrizikovější: v Okružní ulici a na Rašínově třídě.

V Hradci už běží dohromady dvanáct kamerových bodů. Čtyři z nich jsou vyhrazené pro úsekové měření rychlosti: v Koutníkově ulici a Antonína Dvořáka, tedy od Vančurova náměstí až po velkou okružní křižovatku u ČKD. Dalších šest radarů měřících okamžitou rychlost je v Úprkově, Lhotecké, Zborovské a Pouchovské ulici a na Pražské třídě a třídě SNP.  

„Represivní systémy tu byly zřízeny po společenské poptávce, léta to vyžadovaly komise místní samosprávy i Hradečáci. Nyní tedy dochází k naplnění zadávacích podmínek. Pro některé řidiče, kteří mají těžkou nohu, to bude určitě složitější. Dopravní systém však nechceme pojmout jako doplňování městské kasy. Uděláme vše pro to, aby se měření rychlosti do povědomí dostalo včas,“ upozornil pro server iDNES.cz náměstek primátorky pro oblast dopravy Miroslav Hloušek (ODS).

Hlavní funkcí chytrého systému kromě rozdělování pokut je řízení dopravy, aby se netvořily kolony, například v ranní či odpolední špičce. Chytré semafory umí reagovat nejen na zvýšenou dopravu, ale také komunikovat s moduly zabudovanými ve vozech MHD a záchranných složek.

Semafory na hradeckých křižovatkách mají sloužit i v noci, novinkou bude režim spuštění červeného světla, když kamery zaznamenají překročení rychlosti a přibrzdí spěchající řidiče. Systém bude skutečně přísný. Na padesátce může kvůli technické odchylce tolerovat překročení rychlosti maximálně o tři kilometry za hodinu, přestupkem tedy bude už rychlost 54 kilometrů. Tolerance prý není možná.

Ke školám chce radnice vrátit třicítku

Inteligentní dopravní systém paradoxně umožnil zrychlit u tří hradeckých základních škol, odkud zmizely dopravní značky přikazující přibrzdit na 30 nebo 40 kilometrů za hodinu. K úpravě značení došlo kvůli projektové dokumentaci IDS. U základních škol SNP na Slezském Předměstí, Lhotecké v Malšově Lhotě a Úprkově v Malšovicích se může jezdit až padesátkou, kterou mají ohlídat kamery.

S touto úpravou se však radnice smířit nechce a bude se snažit vrátit ideálně třicítku. „Až ve správním řízení dojde k předání díla celého dopravního systému, teprve potom budeme moct zařídit vrácení třicítky u základních škol. Nejprve o to někdo musí požádat, pak se zahájí správní řízení, ve kterém jsou hlavními vyjadřovateli dopravní inženýři policie. Každopádně budu jednat, protože padesátka je u škol příliš vysoká,“ uvedl Hloušek.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme