Ostrůvky pro chodce zpomalí řidiče
Podle prvních poznatků systém ostrůvků pro chodce opravdu funguje. Chodcům poskytují bezpečí, řidiče zpomalí a přitom jsou výrazně levnější proti semaforům a ještě navíc přitom neblokují dopravu. „Je to ochrana chodců a cyklistů. Máme spočítané, že zúžení komunikace na tři metry sníží rychlost na čtyřicítku. Když necháme silnici širokou pouze 2,75 metru, což je minimum, tak jedou řidiči třicítkou,“ popsal Hradeckému deníku situaci dopravní inženýr policie Lubomír Šitina.
Policie si pochvaluje také výrazně nižší cenu takového zabezpečení. Osvětlený přechod pro chodce, kde provoz řídí semafory, vyjde na více než půl milionu korun. Osvětlený ostrůvek asi na 70 tisíc. V případě poškození je navíc oprava levná a možná téměř okamžitě. „Budují se z přenosných prvků, takže jsou snadno opravitelné. Působí jako mucholapka na opilé řidiče. Jako třeba u ZVU, ten chlap měl asi dvě promile,“ připomněl v Deníku Šitina.
Nejvíce nových ostrůvků na přechodech pro chodce se během léta objevilo na Moravském Předměstí. Policie zde má obavy z nadměrného provozu po dokončení přípojky hradecké dálnice směrem na Pardubice. Jakmile bude sjezd k Opatovicím dokončen, bude velké množství řidičů využívat tuto kratší cestu při cestě do města nebo dál směrem na Brno a Ostravu. Centrum Hradce Králové a Moravské Předměstí se tak může dočkat dopravních kolapsů.
Podle Hradeckého deníku nyní už policie další ostrůvky neplánuje. Přesto se ještě zabývá dalšími rizikovými přechody. „Potřebovali bychom vyřešit přechod u lékárny a stavební průmyslovky na Pospíšilově třídě a v ulici Milady Horákové nedaleko konečné zastávky,“ dodal Deníku Lubomír Šitina.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.