Trolejbusy by měly nově zajíždět do sídliště Pod Strání

Po Hradci bude možná jezdit více trolejbusů. Měly by nově zajíždět na točnu Pod Strání a v budoucnu by se trolejové vedení mohlo protáhnout až na Plachtu. Je možné, že změna se dotkne počtu trolejbusů, které v současné době jezdí na Nový Hradec. "Jezdí tam kloubové trolejbusy, kterých by stačilo  za hodinu méně. Jaká bude redukce, ale budeme ještě řešit. Možné je, že přidáme na trase více trolejbusů nebo částečně ubereme ty, které by jezdily na kopec," vysvětlil pro Hradecký deník ředitel DPMHK Miloslav Kulich.

 

Z Brněnské ulice do ulice Pod Strání by tak díky rozšíření mohlo projt 140 trolejbusů denně, z toho 19 v nočních hodinách. Lokalita je podstatně více zabydlená než Nový Hradec Králové. Autobusových linek, které tam jezdí v současné době, by se změny nedotkly.Nová trolejbusová trať povede od křižovatky Brněnské ulice s Palachovou a dále pak ulicí Milady Horákové až na autobusovou točnu Pod Strání.Bude dlouhá sedm set metrů.

Zřejmě se tak ale nestane dříve, než v příštím roce. Zahájení výstavby trolejového vedení záleží na tom, zda se dopravnímu podniku podaří sehnat pro rozšíření dopravní obslužnosti evropské dotace.

Trolejbusů by se také mohli dočkat obyvatelé, kteří žijí v novém sídlišti na Plachtě. K zavedení linky do této lokality však dopravní podnik potřebuje speciálně upravené trolejbusy. "Musejí být s pomocným pohonem jako jezdí například do Kluků. V rámci dotace budeme podávat žádost na nové vozy a dva až tři trolejbusy by měly být právě tohoto typu. Fyzicky je ale nebudeme mít dříve než příští rok. Takže pak budeme řešit, co dál. Až se sídliště zahustí, bude potřeba jistě větší," vysvětlil ředitel Miloslav Kulich.

Linka nebude vázána na stávající, které jezdí po Brněnské třídě v současnosti. Bude mít ale podobnou trasu. U Petrofu zahne do ulice Na Brně a na jednom ze dvou kruhových objezdů se otočí a zase pojede zpět.

 

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru