Rekonstrukce křižovatky Mileta přinese i změny v MHD. Přípravy začnou už v březnu

Rekonstrukce Milety.
Rekonstrukce Milety.

Rekonstrukce křižovatky Mileta v Hradci Králové, jejímž hlavním investorem je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) společně s městem a Královéhradeckým krajem, začne 2. dubna. Přípravné práce budou v okolí křižovatky probíhat již v průběhu března. S dopravním omezením budou muset počítat řidiči, cyklisté i chodci, na změny se připravuje i hradecký dopravní podnik. Některé linky se nevyhnou změně.

Během první etapy rekonstrukce, která by měla skončit v dubnu příštího roku, bude uzavřený vjezd z křižovatky Mileta do Hradecké ulice a panelový příjezd od Benešovy třídy včetně úseku kolem výjezdového střediska zdravotnické záchranné služby. „To pochopitelně znamená i nutnou úpravu linek hradecké MHD, které křižovatkou projíždí. Pro některé se trasa nezmění, pouze dojde například k přesunu zastávky. Jiné linky se ale změně trasy nevyhnou. Žádná linka však nebude zrušena, v souvislosti s připravovaným dopravním omezením neplánujeme ani zavedení nějaké speciální nové linky,“ říká náměstek primátorky pro oblast dopravy Miroslav Hloušek.

Křižovatkou projíždí osm denních, dvě školní a čtyři noční linky. „Zastávky Heyrovského v Sokolské ulici, tedy na silničním okruhu, budou posunuty k čerpací stanici OMV. Pro linky, které jezdí od Třebše na terminál hromadné dopravy, bude zastávka Heyrovského zrušena. Z důvodu uzavření výjezdu z Milety do Hradecké ulice budou linky, které tudy jezdí, odkloněny přes okružní křižovatku Na Kotli a Brněnskou ulici. Zároveň bude v prostoru staveniště sneseno trolejové vedení, trolejbusy na lince číslo jedna tak nahradí autobusy,“ vysvětluje ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.

Kompletní rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších křižovatek ve městě se uskuteční ve třech etapách, během kterých bude průjezd křižovatkou proměnlivě omezený podle průběhu stavebních prací. Ty potrvají do konce roku 2026 a vyjdou na více než 634 milionů korun včetně DPH. Hlavním investorem je ŘSD, na rekonstrukci se podílí také město Hradec Králové a Královéhradecký kraj. Po dokončení stavebních prací vzniknou tři nové odlehčovací bypassy pro přímé odbočení doprava, nové zastávky MHD, pod křižovatkou povedou podchody pro chodce a cyklisty, které jim nabídnou obousměrné bezkolizní propojení mezi Moravským Předměstím a centrem Hradce a výrazně tím zvýší i propustnost křižovatky pro automobilovou dopravu.

Projekt proměny Milety počítá v dalších etapách také s vybudováním další křižovatky, tzv. malé Milety, která nahradí stávající napojení fakultní nemocnice a výjezd z Benešovy třídy. To nakonec přinese lepší příjezd k nemocnici a otevře důstojné a kapacitně odpovídající vyústění Benešovy třídy, na které tento městský bulvár čeká dlouhá desetiletí.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru