Atol navrhuje rozšíření podchodu, platit by to mělo však město

Společnost Atol, která v Hradci Králové provozuje parkovací systém, navrhuje hradeckému magistrátu rozšíření stávajícího podchodu pod křižovatkou mezi třídou Karla IV. a druhým silničním okruhem o čtvrté rameno. To by mělo ústit do Hořické ulice a mělo by mimo jiné usnadnit přístup do parkovacího domu Katschnerka, který by měl během několika let Atol postavit. Katschnerka by měla mít kapacitu 400 míst, ale v budoucnu je možné parkovací dům rozšířit o dalších 250 až 400 míst.

Studie, kterou si nechal Atol vyhotovit, počítá s velkorysejším řešením, než je stávající provedení podchodu. Nevylučuje mimo jiné eskalátory a výtah pro invalidy, zahrnuje i obchody a restauraci. Jak uvedl předseda představensva Atolu Jiří Slánský, nápad na rozšíření a modernizaci podchodu vzešel z diskuze s občany žijícími v dané lokalitě. "Zadání a vypracovaní této studie je pobídka Atolu pro zlepšení celkového komfortu bydlení v našem městě. Prostě jsme udělali něco navíc a je jenom na zastupitelích, zda přijmou nebo nepřijmou tuto myšlenku," uvedl Slánský. Orientační rozpočet rekonstrukce a rozšíření odhaduje studite na téměř 70 milionů korun. Slánský ovšem nepředpokládá, že by měl rekonstrukci financovat Atol. "Výstavba nové části podchodu je infrastruktura města, která přímo nesouvisí s parkováním, proto, pokud se magistrát rozhodne pro realizaci a případnou výstavbu s následnou rekonstrukcí staré části musí toto financovat město. Tento projekt nemůže být financován ze soukromých investic, možná že by MMHK získal nějakou dotaci  ze strukturálních  fondů EU. Je to pro zlepšení životních podmínek občanů a návštěvníků města," doplnil Slánský.
Pro hradecký magistrát je návrh Atolu na rozšíření podchodu relativní novinkou. Jak uvedl tiskový mluvčí magistrátu Václav Svoboda, město oficiální návrh neobdrželo a zatím případné rozšíření podchodu ani neprojednávalo. Jak však uvedl, akční plán ani rozpočet města na nejbližší roky s takto rozsáhlou investicí rozhodně nepočítají.
Současný podchod byl vybudován počátkem 70. let. Ačkoliv se jedná o jedno z nejfrekventovanějších míst ve městě, je podchod zanedbaný. Navíc neumožňuje přímý výstup do severozápadního sektoru - do Hořické ulice.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
26.2.2008 18:27
pavo (neregistrovaný)
vypadá to jako kdyby někdo najednou zjistil, že do parkovacího domu (pokud se někdy postaví...:-) není přístup a začnou dohady kdo to zaplatí. Nemělo se to udělat obráceně? Všechno důkladně promyslet, ověřit studií a vybrat firmu, která to postaví v nejlepším termínu a ceně? Je tady hodně nejasností a trochu to \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"smrdí\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"
27.2.2008 10:14
MIREK (neregistrovaný)
Celý kontrakt města s ATOLem smrdí.
27.2.2008 17:32
ne-hradecak (neregistrovaný)
Proč to smrdí? Myšlenky nesmrdí, nápady by se měli vítat. Pokud má někdo nějaký návrh a může být pro hradečáky dobrý, tak proč o tom nemluvit?
Atolu je přeci jedno, jestli budou lidé chodit z Wonkovy ul na Karla IV. oklikou nebo běhat přes 4 pruhy Resslovy. Za totáče se podchod postavil a nikomu nesmrděl. Tak si myslím, že by nám neměl smrdět ani teď.
28.2.2008 20:34
rzr (neregistrovaný)
Nápad je to dobrý, udělat podzemní spojení parkovacího domu a centra aspojit to s komerčními prostory, nádhera. Ale proč by to sakra mělo platit město? Kdyby to bylo tak výhodné, postaví to Atol sám. Myšlenky sice nesmrdí, ale smlouva je minimálně zvláštní.......ale to je i ta v Pardubicích.
28.2.2008 23:11
ne-hradecak (neregistrovaný)
No ale podle projektu co byl v novinách, to vůbec s parkovacím domem nesouvisí, nejde o podzemní napojení ale o zkrácení cesty. Východ je do hořické. Tak to asi Atol platit nebude. Ten ten podchod nepotřebuje.
5.3.2008 17:51
stanan (neregistrovaný)
Záslluhy zastupitelů
Jo, motoristům v HK se velmi uleví, díky jedinečnému systému parkování s firmou ATOL s.r.o., které zařídilo geniální zastupitelstvo. O tom, jak se uleví, se můžete podívat v této reportáži: www.youtube.com/watch?v=icH4EJQdjMQ

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru