Atol sníh z parkovišť neuklidí

Provozovatel parkovacího systému v Hradci Králové, firma Atol, je opět terčem kritiky. Sněhová nadílka sice lidem znemožnila nebo výrazně omezila možnost používat parkovací plochy, poplatky ale trvají. Předplatitelé, majitelé parkovacích karet, se cítí právem dotčeni. Řadě občanů zase vadí, že firma inkasuje, ale o místa ke stání se nestará.

„Je to nehorázné. Když do pěti minut nezaplatíte, hned máte botičku. Ale když se má Atol postarat o kvalitní služby a umožnit parkování i v případě sněžení, tak nic nefunguje. Jejich činnost se smrskla na to, že si odhrnuli sníh z parkomatů,“ stěžuje si v Hradeckém deníku do firmy okresní předseda KDU–ČSL Petr Stejskal. Mnoha lidem mluví z duše. I když je ale Stejskalovo tvrzení pravdivé, vina tentokrát neleží na Atolu.
„Úklid není součástí služby, kterou společnost poskytuje na základě koncesní smlouvy městu. Představitelé KDU–ČSL text znají, proto považujeme jejich prohlášení minimálně za nesolidní,“ dodal k tvrzení předsedy Stejskala v Deníku šéf Atolu Dušan Čížek.
Město při uzavírání smlouvy s Atolem zapomnělo na podzimní listí a sníh v zimě. „Úklid je opravdu povinností města. Když se tvořila smlouva, nikoho nenapadlo, co se může stát. Radní se budou zabývat všemi možnostmi, aby k tomu nedocházelo. Jednou z nich je i nasazení nezaměstnaných lidí,“ přiznal Hradeckému deníku mluvčí radnice Václav Svoboda.
Hradečanům to ale nepomůže. „Přes zimu nám kvůli vysokému parkovnému klesly obraty asi o 35 procent. Vrchol všeho přišel teď, když nikdo neodklidil sníh z parkoviště. Všem tak vznikají problémy, protože musíme platit náklady a je jedno, jestli je parkoviště dostupné nebo není,“ popsal Deníku situaci provozovatel jedné z restaurací na Velkém náměstí.
Podle mluvčího Svobody proto není vyloučené, že se město pokusí smlouvu s Atolem změnit.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
13.1.2010 12:09
jezek (neregistrovaný)
Někdo musel smlouvu sestavit, někdo ji musel projednat, někdo ji musel podepsat. A pokud je někdo naivní a myslí si, že v zimě nebude sněžit, tak nevím. Poku je mi známo, město dalo Atolu možnost výběru poplatků na 30 roků, platí mu i za své postižené občany, kteří potřebují parkovat co nejblíže bydlišti a také mu poskytuje služby MP. Pokud se pan Svoboda a další ostatní, že vše bude jednoduché, tak ke změně, případně doplnění smlouvy je zapotřebí souhlasu obou stran. Ti, kteří tuto smlouvu zpochybňovaly od počátku mají asi pravdu, ale pochybuji, že bude vůle ze strany radních udělat něco pro občany.
13.1.2010 16:55
STDM (neregistrovaný)
V článku pan Svoboda hlásá: "...Když se tvořila smlouva, nikoho nenapadlo, co se může stát."
Že by nikoho při projednávání smlouvy nenapadlo, že na podzim bude padat listí a v zimě sníh? Kdo Bože tu smlouvu projednával? To snad nemyslí vážně.
13.1.2010 17:16
pája (neregistrovaný)
Je vidět že ve vedení města je to samý idiot
14.1.2010 07:07
peta01 (neregistrovaný)
Ve vedení města nejsou idioti. Jednají jako idioti, ale jinak to mají dobře spočítané a vědí co a proč dělají. Již brzo budou volby ...
14.1.2010 12:13
Honza (neregistrovaný)
Ano, budou volby...ALE LIDI MUSI VOLIT NECO NOVEHO A HLAVNE PRAVDIVEHO....zadne bludy a malovani ruznymi odstiny ruzove, ale cerne na bilem...i kdyby nam meli rict, ze se budeme mit hur, ale kazdy pochopi proc. Hlavne at je cin videt a je prospesny spolecnosti, ne jedincum.
14.1.2010 19:55
rzr (neregistrovaný)
Být na straně Atolu, tak si stěžuju na město z důvodu bránění v podnikání. Protože správce komunikace (město) nezajistilo úklid, zákazníci nemohli parkovat a tím unikal Atolu zisk z poplatků za parkování.
15.1.2010 09:33
vladys (neregistrovaný)

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme