Auta už nebudou tolik rušit obyvatele sídliště u výpadovky na Pardubice. Vyroste tam protihluková stěna

Ilustrační foto
Ilustrační foto

Obyvatelé sídiště, které se rozkládá podél výpadovky na Pardubice (Rašínova třída), by se do tří let měli dočkat menšího hluku. Ředitelství silnic a dálnic chystá stavbu protihlukových stěn, jež mají v kombinaci s tichým asfaltem snížit hluk podél frekventované silnice na přijatelnou úroveň. Aut tam nyní po dokončení pražské dálnice jezdí více, protože je to nejrychlejší spojnice na D11. Stěny by se mohly začít stavět v roce 2020. Uvádí to web idnes.cz.

„Zvlášť v letních měsících lidé bydlící v domech k Rašínově třídě nemohou kvůli hluku ani otevřít okno. Nějaká opatření se udělala, sladily se semafory, aby auta plynuleji projížděla, ale to není dostatečné,“ popisuje pro idnes.cz Aleš Cee, předseda komise místní samosprávy Pražské Předměstí - jih. Ta o protihlukové opatření usilovala od roku 2006. Jak narůstala doprava, situace se zhoršovala. V noci ulicí projíždí 6,3 tisíce aut, za 24 hodin je to až 30 tisíc vozidel. Hluk trápící obyvatele panelových domů u rušné spojnice krajských měst potvrdila i měření hygieniků.

Stát tedy nakonec začal neúnosnou situaci řešit. „Nechali jsme si vypracovat studii hlukového opatření. V současné době je zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí a je vydáno územní rozhodnutí bez nabytí právní moci,“ říká za Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

„Běží poslední lhůta pro případné připomínky. Pokud nebudou, územní rozhodnutí by mohlo být vydané do poloviny dubna,“ dodává mluvčí královéhradeckého magistrátu Petr Vinklář.

Sídliště s tisíci obyvatel mají od čtyřproudé výpadovky oddělit dvě stěny z kovu, betonu, dřeva a průhledného plastu dlouhé dohromady tři čtvrtě kilometru. Odclonit mají Rašínovu třídu v celé délce bytové zástavby, rozdělené budou Veverkovou ulicí. Dlouhé mají být 324 a 352 metrů a vysoké z části 4,2 metru a 6,2 metru.

„Konstrukce je v celé délce navržena jako transparentní odrazivá, v pravidelných úsecích doplněná gabionovými koši a panely pro umožnění pnutí vegetace. Transparentní výplň bude v rámu, celoplošně s trvalými tenkými pruhy pro snížení úmrtnosti ptáků,“ říká Nina Ledvinová. Zábrany mají stát 33 milionů korun bez DPH.

Hluk od Hradubické má ztišit i pokládka nového povrchu silnice. „Budeme dělat tichý asfalt. Ten se stěnami zajistí splnění současných hlukových limitů,“ slibuje Zdeňka Pospíšilová z královéhradecké správy Ředitelství silnic a dálnic.

Pokud se podaří získat potřebná povolení, mohly by protihlukové stěny začít růst už v roce 2020.

 

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme