Centrem Hradce bez bariér
Bez problémů by se tak občané měli pohybovat mezi budovou Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové, areálem Gočárových škol, poliklinikou I, pozemkovým úřadem, krajským ředitelstvím Policie ČR, dětským hřištěm, jídelnou důchodců, sborem kněze Ambrože s kolumbáriem a kulturním domem Střelnice. Na trase nechybí ani veřejné záchodky. Zásadní roli tu sehrává i provázanost s městskou hromadnou dopravou, která je téměř nízkopodlažní a obsluhuje tuto část města velkým počtem linek a spojů. Nejedná se pouze o běžné předláždění chodníků, které byly často již v dezolátním stavu. „Samotná rekonstrukce nespočívala jen v obnově havarijních povrchů chodníků, snížení obrubníků a nájezdů a v instalaci naváděcích prvků pro nevidomé,“ uvedl Ivan Čakány z odboru správy majetku města královéhradeckého magistrátu. Z pohledu zvýšení bezpečnosti dopravy byly tal= zkráceny nevyhovující přechody pro chodce a instalováno jejich nasvětlení. Tato opatření mají podle policistů pozitivní vliv na snížení počtu dopravních nehod chodců.
Změny vítají i zástupci organizací hájících zájmy handicapovaných osob. „Odstranění bariér přispívá ke snižování obav handicapovaných ze samostatného pohybu v městském prostředí. A právě samostatnost pomáhá vyrovnávat jejich příležitosti v životě,“ uvedla vedoucí královéhradeckého střediska Tyfloservisu Daniela Morávková, která je současně i lektorkou nácviku prostorové orientace pro nevidomé.
Své podněty a připomínky vznesla i Komise místní samosprávy Střed města a do povrchu chodníku z kamenných kostek byl vložen speciální pochůzný pás hladké dlažby, který vyvažuje nástrahy kostkového povrchu na nohy v podpatcích.
Bezbariérové cesty začalo město budovat v roce 2008. Zatímco první tři trasy se nacházejí blízko historického centra města, nově upravená trasa D převádí bezpečně a bez překážek obyvatele do velmi frekventované pravobřežní části centra. Na první tři etapy, které procházejí centrem Hradce, město získalo finanční dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Za poslední trasu radnice zaplatila 10,5 milionu korun.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.