Dálnice D 11 získala elitní evropskou prioritu

Dálnice D 11 stále končí před krajským městem a už se o ní znovu mluví na vládě. Tentokrát o navazujícím úseku k polským hranicím. Napojení dálnice se podařilo zařadit mezi evropské priority.

Poslední zbývající úsek dálnice D 11 před Hradcem Králové má už dořešené výkupy pozemků. Stavět by se tak mělo začít do konce letošního roku. Otazník ale stále visel nad dalším úsekem dálnice a navazující rychlostní silnice až k polským hranicím. České republice už kvůli průtahům hrozí ostuda. Byla to totiž právě česká vláda, která v minulosti tlačila na Polsko, aby s dostavbou polského úseku k české hranici neotálela. Právě v době, kdy Polsko rozhodlo, že chce svou část postavit během tří let, česká strana couvla a odložila dostavbu na neurčito.
Nyní se zdá, že by se propojení s Polskem mohlo i na české straně pohnout. Za zásadní to považuje i Královéhradecký kraj. Vláda totiž nyní oznámila, že se silnici podařilo na konci března zařadit mezi evropské priority. Podle informací Českého rozhlasu Hradec Králové se ministři dopravy Evropské unie v Bruselu dohodli na vytvoření tak zvané transkontinentální dopravní sítě. „Můžu potvrdit, že ministerstvo dopravy dokázalo prosadit komunikaci D 11 z Hradce Králové k polským hranicím, popřípadě R 11 jako rychlostní komunikaci, do základní sítě tak zvaných dopravních koridorů TEN-T. Znamená to, že pokud je to v základní dopravní síti, termín skončení celé akce by měl být nejpozději do roku 2030,“ vysvětlil Českému rozhlasu Hradec Králové Martin Novák, mluvčí ministerstva dopravy.
Celá dálnice D 11 se tím zařadila mezi 10 nejvýznamnějších evropských dopravních tepen, což je pro dokončení celé stavby velmi důležité. Ostatní evropské spojnice mají totiž čas na dokončení až do roku 2050. Skutečný termín výstavby by zařazení do základní sítě mělo uspíšit. Kdy se trasa k polskému Královci začne stavět, ale stále nikdo neřekl. „V tuto chvíli vím, že se připravují výkupy pozemků mezi Hradcem Králové a Jaroměří. Pak samozřejmě se bude pokračovat dále s tím, že musíme mít ohled i na finanční prostředky. Na druhou stranu, tím, že to bude v základní dopravní síti TEN-T, je vysoká pravděpodobnost spoluúčasti evropských peněz,“ dodal Českému rozhlasu Hradec Králové mluvčí Martin Novák.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru