Dálnice za Hradcem? Čekejte!
Ohrožena je podle Slamečky také výstavba obchvatů měst. Na vině je nedostatek peněz ve Státním fondu dopravní infrastruktury. Otazníky nyní visí nejen nad přivedením dálnice D11 do Hradce Králové a pokračování do Jaroměře, ale současně i nad dalším pokračováním k polské hranici. Přitom polská strana právě v těchto dnech po letech čekání potvrdila, že dálnici na svém území považuje za prioritu a hodlá ji dokončit během tří let. "Polská strana rozhodla o prioritách přípravy vybudování dálnice a v roce 2012 by tato dálnice z polské Legnice až do hranice v Lubavce měla být již vystavěna," potvrdil po jednáních s Poláky Českému rozhlasu Jaroslav Štefek z Euroregionu Glacensis.
Královéhradecký kraj s odkladem výstavby dálnice a rychlostní silnici až k hranici s Polskem nesouhlasí. Podle mluvčího Imricha Diosegiho je současné polské rozhodnutí o rychlé dostavbě dálnice jednoznačnou výzvou pro české partnery, aby silnici dostavěli. Ředitelství silnic a dálnic by chtělo mít novou komunikaci až k hraničnímu přechodu Královec-Lubavka hotovou v roce 2019.
Dálnice D11 je nejdéle budovanou dálnicí u nás a od začátku je provázena desítkami problémů. Původní plány pocházejí z 30. let minulého století, stavba začala v roce 1978. Samotná trasa byla několikrát změněna, práce byly zastavovány, každý další úsek se budoval se zpožděním. Nyní je nejistý i rok 2019 jako termín dokončení. S nadsázkou lze dálnici D11 nazvat „stavbou století“, protože takovou dobu zřejmě zaberou práce na ní.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.