Do Dukelské a S. K. Neumanna se s jarem vrátí MHD
V průběhu několika následujících týdnů by se měla do ulic Dukelské a S. K. Neumanna vrátit opět městská hromadná doprava, podle informací z radnice to ale bude prozatím v náhradním režimu.
Stavebníci v současné době finišují s procesy, které bezprostředně návratu MHD na tyto ulice předcházejí. "Pokládku obrub a následně kameniva zpevněného cementem zakončí položení živičné vrstvy silnice. Sníh a mráz, kvůli kterým došlo ke zpomalení stavebních postupů, už pominuly, stavebníci ulice proto brzo zprovozní," popsala situaci Magdalena Vlčková, mluvčí za Magistrát města Hradec Králové.
Důvody zdržení návratu MHD
Harmonogram celé rekonstrukce nám. 28. října podle vyjádření z radnice pokračuje podle plánu. Stavba však nabrala v uplynulých třech týdnech zpoždění kvůli sněhové pokrývce a silným mrazům. "Spodní vrstvy komunikace, na kterých odtála sněhová pokrývka, jsou stále zmrzlé a je proto třeba některé stavební postupy neuspěchat, neboť by se tyto vrstvy mohly spolu s oteplením rozpadnout. Stavebníci proto museli zastavit veškeré mokré procesy včetně pokládek obrub," informovala tisková mluvčí Vlčková.
V minulých dnech se práce opět rozjely, firma pokládá po stranách obou ulic obruby a odvodnění. „Pak budeme pokládat kamenivo zpevněné cementem do hlavního prostoru ulice, což je v podstatě beton, který by měl zrát osmadvacet dnů a následovat pak bude položení živičných vrstev,“ upřesnil poslední kroky před otevřením ulic Václav Pišta za zhotovitele.
Časový harmonogram rekonstrukce je i přes komplikace dodržován a Magistrát města Hradec Králové i nadále počítá s ukončením prací na podzim letošního roku. "Rozdělit tuto náročnou rekonstrukci na několik etap, na což upozorňují někteří občané, by nebylo možné, došlo by ke zkomplikování na sebe návazných stavebních prací, stavba by se významně prodražila, trvala by déle, což by opět oddálilo návrat provozu MHD," upozornila mluvčí za královéhradecký magistrát.
„Inženýrské sítě, kterých je v rekonstruované lokalitě mnoho, ve většině případů přecházejí celou šíří komunikace,“ vysvětluje jeden z důvodů zavrhnutí etapizace Václav Pišta. „Na vodovod a kanalizaci jsou napojeny nemovitosti po obou stranách ulice, z čehož plyne, že by sanace po půlkách vozovky nebylo vhodné realizovat i s ohledem spáru uprostřed rekonstruované vozovky v celém průřezu jejich konstrukčních vrstev,“ uvedl vedoucí investičního odboru magistrátu Valentýn Avramov. Dodal také, že tyto přípojky jsou hluboko v zemi a vzhledem k tak hlubokým výkopům by bylo velice obtížné zajistit v jejich těsné blízkosti bezpečnost lidí a projíždějících vozidel.
Kdy se vrátí do jízdních řádů MHD staré zastávky?
Postupný termín návratu k původním jízdním řádům MHD do ulic S. K. Neumanna a Dukelské ke konci loňského roku byl součástí stanoveného harmonogramu prací. Termín však vycházel z projektové dokumentace a potvrzeného stavu sítí dle vyjádření správců. "Při zahájení prací na demolici vrchních částí komunikace však byly zjištěny závažné nedostatky na kanalizaci v ul. S. K. Neumanna, která byla značně netěsná, což způsobilo velké kaverny a neúnosnost vrchních vrstev vozovky. Z tohoto důvodu byly práce na komunikaci pozastaveny a správce sítě přistoupil k likvidaci této kanalizace," upřesnila mluvčí radnice Vlčková.
Další problematická síť se objevila v ul. Dukelská, jednalo se o plynovod vč. domovních přípojek. Podle vedení radnice musela být proto zpracována projektová dokumentace a následně potrubí přeloženo. Došlo zhruba ke dvouměsíčnímu zdržení prací. Magistrát města potvrdil, že provoz MHD se do zrekonstruovaných ulic vrátí v průběhu několika následujících týdnů, po uplynutí lhůty, kterou si žádají standardní technologické procesy.
Radnice uvádí, že celkové náklady stavby se budou pohybovat kolem 93 milionů korun, přičemž významnou část peněz pokryjí dotace z Evropské unie. „Složitou rekonstrukcí teď prochází jedna z historických tepen krajského města, která již vyžadovala opravu, přičemž město do budoucna počítá s obnovou navazující třídy Karla IV. a podchodu, což je spojnice se samotným historickým centrem,“ uzavřel Jindřich Vedlich, náměstek primátora města.
Komentáře ke článku
chodíme se tam dívat vcelku pravidelně a se stejnou nespokojeností sledujeme vývoj v postupu prací.
Bohužel o tom můžeme jenom psát a informovat, více v našich silách není.
Přinejmenším ve dvou místech ( u OC Atrium a u vjezdu na Střelnici ) bude vozovka podle ustavených obrubníků velice razantně zúžena. Bylo by vhodné zkontrolovat, zda je to v souladu se schválenou projektovou dokumentací.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.