Dopravní podnik dokončil výstavbu krytého stání pro autobusy
Dopravní podnik města Hradce Králové dokončil výstavbu nového krytého stání pro autobusy městské hromadné dopravy. Pod střechu o půdorysu 180 krát 50 metrů se vejde 56 sólo vozů, přičemž 25 stání je připraveno pro dovybavení na budoucí stanoviště elektrobusů. Dopravní podnik za zastřešenou plochu v areálu v Pouchovské ulici zaplatil 59 milionů korun. Objekt přímo navazuje na kryté stání pro trolejbusy.
Kryté stání má pozitivní dopad na životnost vozidel
Autobusy dopravního podniku po několika letech plánování parkují pod střechou. Podnik chtěl původně kryté stání vybudovat již dříve, do projektu ale zasáhly legislativní požadavky, které vynucovaly vybudování zvláštní protipožární stěny mezi trolejbusovým a novým autobusovým zastřešením. To by však zásadně navyšovalo nároky na vynaložené finanční prostředky bez odpovídajícího přínosu. O objektu se znovu začalo uvažovat v roce 2012, protože byly legislativní požadavky na protipožární příčku zrušeny.
„Zkušenosti z provozu krytého stání trolejbusů prokázaly pozitivní dopad na životnost vozidel. Výrazně se zjednodušila také příprava trolejbusů před zimním výjezdem a v parných letních měsících se naopak ukázalo, že střecha má částečně termoregulační funkci a zabraňuje přehřátí vozidel. Proto jsme se rozhodli zastřešit i místa pro odstavení autobusů,“ uvedl předseda představenstva dopravního podniku Miloslav Kulich.
Nový objekt pojme 56 autobusů
Stavba krytého stání o půdorysu 180 krát 50 metrů začala v srpnu roku 2014 a měla být dokončena příští rok v létě. Výstavba probíhala ve dvou etapách a díky příznivých klimatickým podmínkám a dobré návaznosti stavebních činností byl objekt uveden do provozu letos v červenci. Objekt pojme 56 sólo vozů, přičemž 25 stání je připraveno pro dovybavení na budoucí stanoviště elektrobusů. Navazuje na zastřešení pro trolejbusy, které v areálu Dopravního podniku města Hradce Králové stojí od roku 2001. Na místě je možné odstavit všechny provozní trolejbusy, tj. 13 kloubových a 19 sólo vozidel. Nové stání monitorují dvě kamery se záznamem, jako další vybavení lze jmenovat například nádoby na třídění odpadu.
„Investiční náklady se vyšplhaly na 59 milionů korun, přičemž stavbu financoval náš dopravní podnik z vlastních zdrojů. Vedle již zmíněných výhod si od zastřešení slibujeme zásadně pozitivní dopad na životnost vozidel a jejich technický stav, obecné prodloužení životnosti plochy, vyšší bezpečnost v přístupu k vozidlům především v zimním období, vyšší komfort pro servisní pracovníky provádějící drobné práce mimo objekty dílen, ale také třeba snížení nákladů na srážkovné odvedením dešťových vod do nového vsakovacího zařízení, tím zároveň odpadá negativní jev znečistění dešťové vody oplachováním nekryté odstavné plochy. V neposlední řadě by se měly snížit náklady na provádění údržby v zimním období, neboť nebude nutné na daném prostranství odklízet sníh a zajišťovat posyp. Dále bych chtěl zdůraznit, že je zde provedena příprava pro možnost odstavování budoucích elektrobusů s možností instalace nabíjecích stanic pro noční nabíjení těchto vozidel,“ dodal Miloslav Kulich.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.