Dopravní podnik v Hradci má další nové trolejbusy

Poslední nový trolejbus dorazil do Hradce včera
Poslední nový trolejbus dorazil do Hradce včera

Po dvou letech finišuje v Dopravním podniku města Hradec Králové zásadní obnova vozového parku. Započala v lednu 2011 a ve středu na Terminál hromadné dopravy dorazil poslední z plánovaných 31 moderních typů trolejbusů. 

Investice do nových vozů dělá celkem 332 milionů korun za dva roky, více jak jednu třetinu financí získal královéhradecký dopravní podnik z evropského rozpočtu.

V letošním roce to je už 65 let, co na silnice v Hradci Králové vyjel první trolejbus, dnes se vozový park hradeckého dopravního podniku může chlubit tím, že je jedním z nejmodernějších. Dokonce je jediným v republice, který má nízkopodlažního zástupce od každého provozovaného typu vozu. „Nízkopodlažnost nyní můžeme zaručit u všech typů našich vozidel. Usnadňuje to nástup a výstup všem cestujícím, nejen invalidním občanům anebo maminkám s kočárky,“ uvedl Miloslav Kulich, ředitel Dopravního podniku města Hradec Králové. 

I poslední dva dodané trolejbusy z dílny plzeňské Škody Electric budou na sobě vozit kreslené kouzelné postavičky - první bude Zlatý pavouček a druhým bude Skřítek Lichotníček.

Hradec má nejlepší vozový park, přesto lidé s MHD moc nejezdí

Nové trolejbusové vozy pro hradeckou MHD jsou o poznání úspornější a dokonce lehčí. Cestující jistě ocení sníženou hlučnost a jedny nástupní a výstupní dveře navíc. „Máme nejlepší vozový park v republice a je to zásluha především vedení dopravního podniku. I když musím poznamenat, že se stále více potýkáme s tím, že nám hromadnou dopravou nejezdí tolik lidí, jak bychom si přáli,“ řekl Zdeněk Fink, primátor města Hradec Králové. 

Dopravní podnik pokles tržeb zaznamenal především v zimních měsících, kdy je využití hromadné dopravy nejsilnější. Za zimu tak klesly tržby o 7 %, což ale dělá téměř 3 miliony korun. „Domníváme se, že to je úsporným chováním lidí. Zároveň se ale domníváme, že nabízíme určtitý komfort hromadné dopravy, přesto měsíce duben a květen zaznamenaly menší skok dolů 200 až 300 tisíc korun měsíčně,“ popsal ředitel dopravního podniku. 

Náklady spojené s provozování nových typů vozů v ostrém provozu se už nyní ukazují jako výrazně nižší. „Provoz nové generace kloubových trolejbusů ukázal už po několika málo měsících, že náklady na jejich provoz jsou nižší, a navíc jsme významně ušetřili na jejich údržbě,“ doplnil ředitel Kulich. Doplnil také, že první dodané vozy v roce 2011 v rámci této poslední obnovy vozového parku mají na svých tachometrech kolem 130 tisíc kilometrů.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru