Dvě stovky hradeckých řidičů už chodí pěšky

Překročení povolené rychlosti. To je nejčastější prohřešek hradeckých řidičů. Podle statistik se nepovolená rychlost podílí na dopravních přestupcích v Hradci Králové až jednou třetinou. I to je důvod, proč už 203 hradečtí řidiči přišli o doklady.

Bodový systém platí pro české řidiče právě tři roky. Pro dvě stovky Hradečanů se stal osudným v podobě odebraného řidičského oprávnění. Kromě nedovolené rychlosti mají lidé potíže s dopravním značením, bezpečnostními pásy nebo přilbou na motorce. Celkem už o nějaký bod přišlo v Hradci téměř deset tisíc řidičů.
„Bodovaných řidičů je v Hradci celkem 9522. Nejvíce lidí má dva trestné body, jsou jich asi tři tisíce. Navíc evidujeme celkem 1358 bodovaných cizinců, patnáct z nich už přišlo o řidičský průkaz,“ řekl Hradeckému deníku mluvčí hradecké radnice Václav Svoboda.
Podle statistik by to ale znamenalo, že každý desátý řidič v Hradci nejezdí správně. Řada řidičů se však brání. Podle mnohých jsou na vině i nesmyslná dopravní omezení, značky zakryté větvemi stromů nebo nadbytek značení, které řidič nestihne během jízdy všechny zaregistrovat. Statistiky také dokladují, že až třetina řidičů si ještě nezvykla na maximální padesátku v obci.
Právě překračování nejvyšší povolené rychlosti se Hradec brání nejvíce. Původně mělo občany sledovat 70 radarů a dopravních kamer. Od systému za 700 milionů korun ale nakonec radní pod tlakem veřejnosti upustili. Nyní město zkouší mírnější variantů v podobě výstražných světelných panelů, které řidiče na rychlost jen upozorňují. „V současné době jich je pět. Zatím se osvědčily. Většina řidičů si uvědomí, že jede rychle, a zpomalí. Plánujeme rozšíření tabulí o dalších sedm kusů,“ řekl Hradeckému deníku Svoboda a dodal. „Umí různé statistiky, například určí dopravní špičku, což se hodí při plánování uzavírek, nebo kolik vozidel a jak moc při zpozorování tabule zpomalí.“

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru