Hradec investuje čtvrt miliardy do nových vozů MHD na elektřinu

Celkem dvacet elektrobusů a tři trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem pořídí Dopravní podnik města Hradce Králové, který loni v červnu získal z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) nazvané Nízkoemisní a bezemisní vozidla dotaci ve výši 235 985 500 korun. Trolejbusy dopravní podnik nasadí na plánovanou linku, která bude zajíždět k bytové zástavbě Na Plachtě. 

„O získání dotace, na nákup ekologických vozidel, byl podle Ministerstva pro místní rozvoj enormní zájem a z celkového počtu třiceti sedmi žádostí o podporu jich věcnému hodnocení vyhovělo třicet pět. Vzhledem k výši alokace ale podporu získá pouze třináct projektů a tento je mezi nimi," vysvětlil Karel Vít, vedoucí odboru rozvoje města královéhradeckého magistrátu. 

Výzva byla zaměřena na podporu nákupu CNG autobusů, elektrobusů či trolejbusů pro veřejnou dopravu. "Dopravní podnik bude v následujícím období i nadále žádat o dotace, a to nejen na další vozy, ale například i na plánovaný odbavovací systém," uvedla mluvčí hradeckého magistrátu Magdaléna Vlčková.

„Dopravní podnik ještě usiluje o získání další dotace ve výši 61,2 milionu korun na pořízení šesti trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem pro účely veřejné dopravy," prozradil Miloslav Kulich, předseda představenstva Dopravního podniku města Hradce Králové. „V nejbližších dnech vypíše dopravní podnik veřejnou soutěž na tyto trolejbusy a po uzavření smlouvy s budoucím dodavatelem podá o tuto dotaci žádost," dodal.

Nový odbavovací systém dovolí platit ve voze i kartou

„Dopravní podnik také připravuje žádost o dotaci na nový odbavovací systém na stejném principu bezkontaktních čipových karet, jako funguje ten stávající, který je již deset let funkční. Rozšířen by měl být o přijímání bankovních platebních karet ve všech vozidlech, ale zejména s možností přijímání dalších karet od linkových dopravců, kde se uvažuje o tarifní integraci v Královéhradeckém kraji v hromadné dopravě. Samozřejmě bude zachováno vzájemné používání těchto karet mezi Dopravním podnikem města Hradce Králové a Dopravním podnikem města Pardubic," vysvětlil Miloslav Kulich.

Dodal, že předpokládaný rozpočet celkových výdajů je zhruba čtyřicet milionů korun. Výzva pro uplatnění této žádosti v rámci ITI hradecko‑pardubické aglomerace by měla být vypsána každým dnem.

Plánována je i výstavba trolejbusové trati do lokality Pod Strání, která by měla vzniknout do konce letošního roku. Předpokládaný rozpočet by se měl vejít do 20 milionů korun (více najdete zde).

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme