Hradecké řidiče radary hlídat nebudou

Bič v podobě desítek radarů už hradeckým řidičům nehrozí. Radnice se po letech váhání rozhodla, že od nápadu rozmístit po městě rychlostní radary definitivně upustí. Město chce nyní raději vsadit na prevenci i informovanost řidičů.

Rychlost neodpovídající provozu a schopnostem řidiče je jedním z největších prohřešků řidičů v Hradci Králové. Současně také spolu s jízdou na červenou představuje největší nebezpečí dopravní nehody. I přes tento fakt ale radnice definitivně ruší projekt sedmdesáti městských radarů. Ty měly právě rychlost a jízdu na červenou hlídat na vytipovaných nebezpečných místech. Právě „špehování“ na každém kroku, jak řidiči nápad při jeho vzniku označovali, mělo dopravu v Hradci zklidnit.
Dnes ale radní vsadili na prevenci. Ve městě raději budou umísťovat informační tabule s ukazatelem okamžité rychlosti. Několik takových se už u silnic objevilo a podle městských strážníků se osvědčily. Neukázněné řidiče pak mají odhalit mobilní radary, se kterými chtějí strážníci častěji vyrážet do ulic. „Záměr rozmístit několik desítek radarů a kamer, které by sledovaly průjezd Hradcem, definitivně padl. Rozhodli jsme se pro preventivní opatření, tedy pro rozmístění elektronických informačních panelů. Zatím se nám to osvědčilo. Většina řidičů si uvědomí, že jedou rychle, a zpomalí. V úsecích, kde tabule jsou, se skutečně provoz zklidnil,“ řekl Mladé frontě Dnes mluvčí královéhradeckého magistrátu Václav Svoboda. Podle psychologů je takové opatření údajně účinnější než tvrdý postih.
Ukazatelů rychlosti má přibývat. „Půl milionu korun na panely poskytlo město a 250 tisíc korun místní samosprávy. Letos určitě další panely nepřibudou, příští rok bychom mohli rozmístit další čtyři panely. Budou hlavně na průtahu městem, například v ulici Antonína Dvořáka,“ upřesnil MF Dnes Svoboda. Jedna tabule přijde město zhruba na 100 tisíc korun.
Ukazatele rychlosti mají být hlavně na hlavních tazích a na rušných silnicích na sídlištích. Vhodná místa pro jejich instalaci vybírá magistrát ve spolupráci s policií i místními samosprávami. Panely mají ale i další výhody. „Zařízení dokáže sbírat veškerá data o průjezdnosti. Například se dozvíme, jakou rychlostí vozidla v daném úseku průměrně projíždějí, kdo tudy jel v určitém době nejrychleji a kdo nejpomaleji nebo kdy je tam nejvyšší hustota provozu,“ dodal pro Mladou frontu Dnes Svoboda s tím, že informace o čase dopravních špiček může město využít například při plánování uzavírek.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme