Hradecký dopravní podnik stále modernizuje svůj vozový park. Vozidla mládnou
Ačkoliv si hradecký dopravní podnik vloni připomněl už pětadevadesáté výročí své existence, jiné podstatné číslo v jeho statistikách neustále klesá. Je jím průměrné stáří vozového parku. To je 7,75 roku. Ve srovnání s posledním známým údajem ze sousedních Pardubic je hradecký údaj o průměrném věku přibližně o dva roky nižší. V Praze, kde autobusy patří k nejmodernějším k zemi, je oproti Hradci jejich průměrný věk nižší jen o půl roku.
„Tento údaj je důležitý i sám o sobě, protože příslušná legislativa požaduje, aby průměrné stáří vozidel nepřesahovalo devět let. Nicméně pro nás jeho důležitost spočívá především v tom, že odráží stoupající míru komfortu, který přinášíme našim cestujícím,“ vysvětluje Zdeněk Abraham, předseda představenstva Dopravního podniku města Hradce Králové.
Vloni totiž dopravní podnik získal v otevřené veřejné zakázce dodavatele nových autobusů pro období let 2023-2025. Společnost ZLINER, největší český autorizovaný dealer společnosti Iveco, se v uzavřené rámcové smlouvě zavázala během dvou let dodat hradeckému dopravnímu podniku až 31 vozidel. „Z důvodu objektivní nutnosti obnovy vozového parku jsme už na konci loňského roku odebrali 11 naftových autobusů. Smlouva dále předpokládá dodání maximálně 20 hybridních autobusů krátkých či kloubových, první z nich bychom chtěli pořídit ještě letos,“ upozorňuje Abraham. Současně dodává, že za současnou obnovou vozového parku jsou nejen zákonné požadavky, ale také nutnost plnit stále přísnější emisní normy či dlouhodobě zvyšovat podíl bezemisních pohonů. „Významnou motivací je pro nás i možnost ještě více zlepšovat podmínky pro cestující. Nové vozy jsou bezpečnější a mimo jiné nabízejí plnohodnotnou klimatizaci, čalounění sedadel splňující hygienické požadavky nebo USB zásuvky s možností dobíjení mobilních telefonů,“ vypočítává Zdeněk Abraham.
Autobusy, které podnik vysoutěžil, patří přitom k technologické špičce aktuální nabídky. V Hradci by se kromě již dodaných naftových autobusů měly objevit také krátké 12metrové sólo vozy i 18 metrů měřící kloubové autobusy s hybridním pohonem.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.