Internetové dobíjení hradeckých městských karet je stále oblíbenější

Dopravní podnik novinkami nešetří
Dopravní podnik novinkami nešetří

Na začátku letošního března spustil Dopravní podnik města Hradec Králové službu internetového dobíjení městských karet. Za necelé tři měsíce užívání už slaví první kulaté výročí – přes tuto službu byl uhrazen první milion korun. Velmi úspěšně si vede i prodej SMS jízdenek, který v průběhu května překročil hranici 500 tisíc prodaných kusů od svého zahájení v lednu roku 2012.

Internetové dobíjení hradeckých městských karet od letošního března využily přes čtyři tisíce zákazníků a celkové tržby překročily v neděli 17. května jeden milion korun. Této služby cestující podle statistik Dopravního podniku města Hradec Králové nejčastěji využívají na začátku týdny, v pondělí a úterý. Nejméně pak v sobotu, kdy tuto službu využívá jen kolem šesti procent ze všech zákazníků. Průměrný nákup se aktuálně pohybuje ve výši 252 korun. „Jsme přesvědčeni, že pestrá paleta úhrady jízdného včetně nedávno zavedeného internetového dobíjení městské karty uspokojí každého cestujícího. Využití bezhotovostního způsobu platby už veřejnost vzala za své po dvou a půl měsících provozu jsme v on-line platbách zaznamenali již překročení milionu korun. Věříme, že i tato služba pomáhá naplňovat náš slogan Pohodlně s MHD,“ uvedl vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna.

Stále větší oblibě se u cestujících těší také nakupování jízdenek přes mobilní telefon.  „Měsíční prodeje, které se na konci loňského roku pohybovaly okolo 18 tisíc mobilních jízdenek, převyšují od ledna 2015 již hodnotu 19 tisíc. V porovnání období leden až duben 2014 a 2015 došlo ke zvýšení prodejů SMS jízdenek o 24 % z 61 785 na 76 767,“ hodnotí František Meduna. Mobilní jízdenka se podle jeho slov stala plnohodnotným způsobem úhrady jízdného. Během letošního května tento prodej překročil hranici 500 tisíc kusů. Jubilejní cestující se stala jednadvacetiletá Štěpánka Kavková, které dopravní podnik poblahopřál a předal volnou kartu s kreditem 500 korun a další drobné dárky.

Kolem 96 % cestujících Dopravního podniku města Hradec Králové využívá přestupní jízdenku za 18 korun. Zbylá 4 % jezdí na 24hodinovou jízdenku za 55 korun. Klasickou formou pomocí SMS si objednává svoji jízdenku v MHD 93 % pasažérů, 7 % cestujících si podle statistických údajů nejraději zakoupí lístek pomocí prozvánění.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru