Jižní obchvat Hradce je opět o něco reálnější
„Plánovaná jižní spojka je pro město velmi důležitou stavbou a při její kapacitě zhruba 20 tisíc vozidel za 24 hodin je snadné si představit, jaká zátěž ve městě ubude. Vyřeší i problém, kdy cestou na Jaroměř nebo na Prahu projíždějí řidiči centrem města, které tím zatěžují,“ cituje Hradecký deník městského architekta Petra Brůnu. Jižní spojka by měla vést u křižovatky Bláhovka z dálnice D11 až na výpadovku z Hradce do Pardubic. Právě dohoda s Havránkovou otevírá prostor u křitovatky Bláhovka. „Sjezd u Bláhovky je výrazně výhodnější a má velký význam pro budoucí jižní spojku, která Hradci maximálně odlehčí od vzrůstající dopravní zátěže,“ řekl Deníku náměstek primátora Jindřich Vedlich. O sjezdu právě u Bláhovky již existuje dohoda s Ředitelstvím silnic a dálnic, nutné je upřesnit definitivní podobu sjezdu. Kdy však výstavba obchvatu začne, není jasné, vše je otázkou financí. Magistrát by měl financovat pouze výkupy pozemků a dokumentaci, vlastní stavbu bude financovat stát. Podle Vedlicha záleží na tom, podle jakých priorit stát vyhodnotí své investice.
Komentáře ke článku
Srovnejme si,jak je řešená tranzitní doprava kolem Olomouce a jak v Hradci - ta města jsou srovnatelná velikostí i terénním profilem. Čím je dán ten rozdíl ? Priorita dopravních staveb je daná politickou vahou těch, kteří za jednotlivé stavby lobují v centrálních orgánech v Praze. A tady jsme u kořene věci. Hradečtí představitelé jsou dlouhodobě v celorepublikovém měřítku politické nuly. Mohou vymýšlet a říkat co chtějí. Je to úplně jedno. A ti současní jsou (při vší úctě, osobně se jich nechci dotknout) ještě větší nuly, než ti před nimi. Jaký ta jejich politická "uskupení" mají vliv v Praze ?
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.