Jižní obchvat Hradce je opět o něco reálnější

Nedávná dohoda státu s Ludmilou Havránkovou o prodeji pozemků otevírá prostor nejen pro výstavbu dálnice D11, ale i pro budování jižního obchvatu města. Tzv. Jižní spojka by měla výrazně ulehčit centru města a to nejen od tranzitní dopravy. Informuje o tom Hradecký deník.

„Plánovaná jižní spojka je pro město velmi důležitou stavbou a při její kapacitě zhruba 20 tisíc vozidel za 24 hodin je snadné si představit, jaká zátěž ve městě ubude. Vyřeší i problém, kdy cestou na Jaroměř nebo na Prahu projíždějí řidiči centrem města, které tím zatěžují,“ cituje Hradecký deník městského architekta Petra Brůnu. Jižní spojka by měla vést u křižovatky Bláhovka z dálnice D11 až na výpadovku z Hradce do Pardubic. Právě dohoda s Havránkovou otevírá prostor u křitovatky Bláhovka. „Sjezd u Bláhovky je výrazně výhodnější a má velký význam pro budoucí jižní spojku, která Hradci maximálně odlehčí od vzrůstající dopravní zátěže,“ řekl Deníku náměstek primátora Jindřich Vedlich. O sjezdu právě u Bláhovky již existuje dohoda s Ředitelstvím silnic a dálnic, nutné je upřesnit definitivní podobu sjezdu. Kdy však výstavba obchvatu začne, není jasné, vše je otázkou financí. Magistrát by měl financovat pouze výkupy pozemků a dokumentaci, vlastní stavbu bude financovat stát. Podle Vedlicha záleží na tom, podle jakých priorit stát vyhodnotí své investice.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
16.7.2011 15:35
Aurelius  (Nováček)
Nějak se mi nezdá, že spojka z Bláhovky na Hradubickou výrazně sníží dopravní zátěž v centru. To jede opravdu tolik aut od Jaroměře a Jičína směrem na Pardubice a dál po silnici 37 ? Vždyť směr od Bláhovky na Prahu vyřeší už samotná D11. Velký význam by měl úsek R35 z Opatovic na obchvat u Holic, ale o tom není slyšet. Hradec je nešťastné město.
21.7.2011 08:13
Diviš  (Nováček)
Hradci chybí Ulrich a Gočár.To co se střídá na radnici není schopno nic kloudného a hlavně za rozumné peníze vymyslet.Je uplně jedno jestli to je ODS,ČSSD, nebo někdo jiný.Prostě nelhat, pracovat a nekrást se už dneska nenosí a to v celé ČR.
24.7.2011 04:40
R35P3CT  (Nováček)
V územním plánu vede Jižní spojka až na starou Hradubickou (HK-Vysoká nad Labem tzn. dnešní Zborovskou). Tranzit by však projížděl kolem Hvězdy a Palachových kolejí, což by asi obyvatelé této lokality nerozdejchali.
24.7.2011 18:58
Aurelius  (Nováček)
Podívejte se na tu brzy dokončenou čtyřproudovou Hradubickou komunikaci. V Hradci skončí v centru a v Pardubicích u Ramovky. V obou případech dopravním špuntem. Má to nějakou logiku ?
Srovnejme si,jak je řešená tranzitní doprava kolem Olomouce a jak v Hradci - ta města jsou srovnatelná velikostí i terénním profilem. Čím je dán ten rozdíl ? Priorita dopravních staveb je daná politickou vahou těch, kteří za jednotlivé stavby lobují v centrálních orgánech v Praze. A tady jsme u kořene věci. Hradečtí představitelé jsou dlouhodobě v celorepublikovém měřítku politické nuly. Mohou vymýšlet a říkat co chtějí. Je to úplně jedno. A ti současní jsou (při vší úctě, osobně se jich nechci dotknout) ještě větší nuly, než ti před nimi. Jaký ta jejich politická "uskupení" mají vliv v Praze ?

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru