K nedokončené dálnici už plánují další úseky

Hradecká dálnice ještě nevede ani do Hradce, ministerstvo dopravy už přitom mluví do stavbě nových navazujících úseků. Tak zvaná Superstrategie 2025 plánuje pokračování do Smiřic, do pěti let má být hotov severní obchvat Hradce.

Hradečtí řidiči se ještě nedočkali dovedení dálnice až do krajského města, už ale mohou snít o dalších úsecích. Podle ministerstva dopravy by měla být D11 u Hradce dokončena v roce 2014, o dva roky později bychom už měli jezdit po kompletním severním obchvatu. Na něj má brzy dokonce navázat dálnice až ke Smiřicím. Alespoň tak to podle Mladé fronty Dnes vidí ministerská Superstrategie 2025.
Severní obchvat, o kterém se mluví jako o severní tangentě, by měl odvést z centra tranzitní dopravu. Jeho výstavba se přitom ještě nedávno jevila jako pouhý sen. Nyní má reálnou šanci. Po dohodě s kraji slíbilo na všechny prioritní silniční stavby ministerstvo dopravy i odpovídající financování. To se má týkat i dostavby dálnice u Hradce. Neshodami ale léta zatížený úsek je ale nyní zahalen rouškou mlčení. K dohodě s farmářkou Ludmilou Havránkovou se nyní nechce vyjadřovat ani ministerstvo, ani Ředitelství silnic a dálnic, ani samotná farmářka či její právník Pavel Černohous. "Jednáme o řešení, které bude mít určité nové prvky. Jak to bude konkrétně vypadat, oznámíme v řádu týdnů," oznámil už loni v MF Dnes ministr Vít Bárta. Od té doby mlčí. "Proces běží, intenzivně vyjednáváme, ale stále platí, že žádné podrobnosti na veřejnost zatím neuvolníme," dodal Mladé frontě Dnes mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský a stejně odpověděl i právník Černohous: "Nemám k tomu co říct."
Podle MF Dnes by ale tajnosti mohly být dobrým signálem. Dříve totiž Havránková veřejně komentovala všechny nezdary a úřednické úskoky v jednání se státem. S ministrem Bártou se ale před časem domluvila, že až do konečné dohody se k problému nebude nikdo vyjadřovat. Obě strany svůj slib zatím plní, což by mohlo dávat naději k optimizmu.
Superstrategie 2025 podle informací Mladé fronty Dnes nepočítá jen s brzkým dokončením D11 u Hradce Králové a s jejím pokračováním v úseku do Smiřic, ale také s obchvatem Nové Paky, rychlostní silnicí R11 od Jaroměře až k polské hranici nebo dokončením přeložky silnice u Vamberka.
Práce také mají rychlým tempem pokračovat na dokončení čtyřproudé silnice z Hradce do Pardubic. Právě toto propojení krajských měst s návazností na D11 považuje podle MF Dnes řada řidičů za důležitější, než rychlé dokončení D11 u Hradce Králové.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
17.1.2011 23:07
STDM  (Nováček +1)
Dokončení D11 do Hradce v roce 2014? Ministerstvo a dobře placení politici řeší dostavbu již skoro 20 let. Kolik už to protahování stálo daňové poplatníky peněz.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme