Křižovatka Koruna rozhádala zastupitele, prý zkomplikuje dopravu

Vizualizace křižovatky Koruna - pohled od Kuklen do centra
Vizualizace křižovatky Koruna - pohled od Kuklen do centra

Na jednání zastuputelstva se tento týden strhla bouřlivá diskuze o nové podobě křižovatky Koruna. Opozičním politikům se nelíbí vysoké náklady na stavbu kruhového objezdu. Bojí se také, že s novým řešením problémů jen přibude. Vedení města je však jiného názoru. Na silniční uzel „U Koruny“ má prý několik odborných posudků.

 

Okolí hlavního vlakového nádraží poutá v posledních měsících více pozornosti, než jakákoliv jiná část města. Bouřlivé emoce kolem výstavby nového obchodního centra Aupark ještě ani neutuchly a už byla středem zájmu plánovaná demolice hotelu Černigov. Nyní se ozývá znovu – tentokrát vyvolává diskuzi nová podoba křižovatky U Koruny. Na úterním zasedání se kvůli ní střetli opoziční zastupitelé s vedením města. 

Nejvýraznějším kritikem projektu byl Alois Havrda (KSČM). „On je vždycky skryt ďábel v detailu. Nájezdy do křižovatky budou pouze jednopruhové a vozidla integrovaného záchranného systému budou muset čekat frontu,“ řekl Havrda pro Denik.cz. Jiří Schejbal, který má na starosti dopravní řešení křižovatky, to ale odmítl. „Prostor na silnici musí mít rozměry minimálně pět a půl metru, aby řidiči byli schopni objet například nepojízdný vůz,“ řekl Deníku v odpovědi na Havrdovo tvrzení Schejbal.

Kritici nového řešení křižovatky se také obávají, že by kruhový objezd mohl ucpat silniční provoz. Podle nich problémy na kruhovém objezdu zasáhnou hlavně autobusy městské hromadné dopravy. „Budou čekat než je nějaký slušný řidič pustí," řekl pro Denik.cz Havrda. Opačného názoru je ale autor architektonického návrhu křižovatky Patrik Kotas. Podle něho má křižovatka dostatečnou kapacitní rezervu.

Tahanice o křitovatku jen zástupným problémem?

„Překvapuje mne, že křižovatka, která má několik let platné stavební povolení, byla představována na mnoha úrovních a nyní se pro ni má vypisovat výběrové řízení na zhotovitele, dnes naráží na takový odpor. Mám pocit, že křižovatka je spíš zástupným problémem a jde o to, že někteří lidé mají potíž s obchodním domem Aupark,“ řekl dříve pro iDnes.cz náměstek primátora Jindřich Vedlich. Podle něho se město radilo s mnoha odborníky a má k dispozici tři kladné posudky. Projekt podle Vedlicha svou dopravní kapacitou počítá s předpokládaným vývojem dopravy až do roku 2032.

Dříve se diskutovalo i o možnosti spojit obě strany frekventované Pražské třídy podchodem pro chodce. Na trase z Habrmanovy ulice k hlavnímu nádraží totiž denně chodí zástupy dětí z nedaleké základní školy. Součástí projektu ale není. 

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme