Křižovatku Mileta a okolí čeká přestavba, obchodní dům nesmí chybět
Křižovatku Mileta, jeden z nejrušnějších dopravních uzlů města, čeká generální přestavba. A nejen ji. K nepoznání se změní i její bezprostřední okolí. Na doposud nevyužívaných parcelách vzniknou kancelářské budovy, parkovací dům a park s jezírky. Chybět nebude ani další ochodní dům. První etapa výstavby má začít v příštím roce, do křižovatky se dělníci pustí o rok později.
Auta stojící ve stovky metrů dlouhých kolonách, volné plochy zarostlé náletovými dřevinami i rozbité chodníky. Tak vypadá v současné době Mileta, jedna z nejrušnějších křižovatek města. Plány na řešení její dopravní situace vymýšlí architekti a vedení města už více než čtyřicet let. Teď se zdá, že by se „ledy“ mohly začít hýbat už přespříští rok.
„V současné době pracujeme na změně projektové dokumentace, upustili jsme od mimoúrovňového řešení, křižovatka bude řešena jednoúrovňově. Díky tomu dojde k značnému zlevnění,“ řekl k aktuální situaci náměstek primátora Jindřich Vedlich. Nové řešení samotné Milety by ale kolonám nezabránilo. „Bude se řešit také přestavba současné stykové křižovatky ulic Hradecká a Zborovská na průsečnou, napojení Benešovy třídy, areálu Fakultní nemocnice a nové budovy univerzitního kampusu,“ vysvětlil vedoucí tiskového oddělení Řediteství silnic a dálnic Jan Rýdl. Konečně by tak mohlo dojít k zprůjezdnění silničního náspu na konci Benešovy třídy, který dnes z části slouží jako parkoviště. Autoři návrhu počítají i s cyklostezkami a dvěma podchody. „Zahájení výstavby plánujeme na rok 2016,“ dodal Rýdl.
Administrativní centrum City Garden
Ještě před zahájením prací na křižovatce se dělníci pustí do stavby administrativního centra City Garden. Ta se uskuteční v několika etapách. „Studie obsahuje tři objekty – A, B a C. Jako první začne stavba objektu C, ve kterém budou administrativa, služby a obchod,“ popsal plánovaný průběh prací Vedlich. Celý komplex bude stát v prostoru za čerpací stanicí, který je v současnosti zarostlý křovím a náletovými dřevinami. Podle náměstka Vedlicha by nové administrativní centrum mohlo přinést až sto padesát pracovních míst.
V dalších etapách by měly v okolí křižovatky vyrůst ještě dvě další administrativní budovy, park a parkovací dům. „Projekt počítá se zbudováním parku před areálem nemocnice, ve kterém budou kromě zeleně i dvě jezírka,“ naznačil budoucí podobu prostoru architekt a spoluautor celého projektu František Křelina. „Parkovací dům bude sloužit potřebám návštěvníků fakultní nemocnice a obyvatelům přilehlých obcí,“ řekl Vedlich.
Další obchodní dům
Mnoho hradeckých občanů se domnívá, že velkých obchodů je ve městě příliš. Hradec Králové patří k městům s největší obchodní plochou na obyvatele. Před nedávnem navíc začala výstavba nákupního centra Aupark, diskutuje se i o novém obchodním domě na Slezském předměstí. Někteří lidé se proto diví, proč by měl ve městě vyrůst další. „Investor se bude finančně podílet i na rekonstrukci křižovatky,“ vysvětlil přínos Vedlich. Také se podle jeho slov nebude jednat o klasický „plechový“ obchodní dům. Půjde o součást administrativní budovy.
Pokusy vyřešit dopravní problémy křižovatky Mileta probíhají už od šedesátých let. Za tu dobu bylo vytvořeno několik studií. Pozůstatkem plánu na mimoúrovňovou křižovatku je například silniční násep, kterým u budovy záchranné služby končí Benešova třída. Ten měl pokračovat pilířovým mostem a napojit Benešovu třídu na druhý městský okruh. Zatím posledním návrhem bylo mimoúrovňově řešení o třech patrech za půl miliardy korun. Od něho ale radnice upustila kvůli nedostatku financí.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.