Magistrát se chystá na Jižní spojku

Dlouho diskutovaný výstavba tzv. Jižní spojky, která by měla odlehčit Hradci Králové především od tranzitní dopravy, začíná dostávat konkrétnější podobu. Jak píše MF Dnes, hradecký magistrát již oznámil krajskému úřadu záměr výstavby první etapy Jižní spojky a současně dodalo podklady pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí.

Nová komunikace by měl vést od křižovatky Bláhovka přes lokalitu Temešvár, Hradubickou ulici, přes Moravské Předměstí a vyústit na brněnské výpadovce. První etapa, se kterou magistrát počitá v horizontu několika let, by měla končit na Hradubické ulici poblíž obchodního domu Tesco. Termín zahájení prací zatím není známý. "Na začátku trasy v prostoru Bláhovky u střediska záchranné služby nemáme vykoupen pozemek od jednoho vlastníka. Pokud to brzy vyřešíme, dokumentace je v takové fázi, že by stavba mohla být připravena do roka či dvou let,“ řekl MF Dnes náměstek primátora Hradce Králové Josef Malíř.
Náklady pouze na první etapu přesáhnou jednu miliardu korun. Magistrát by však měl financovat pouze výkupy pozemků a dokumentaci, vlastní stavbu bude financovat stát. První etapa jižní spojky by měla měřit zhruba 2,5 km. Projekt zahrnuje tři mimoúrovňové křižovatky a deset mostů. V místech, kde se bude spojka blížit obytné zástavbě, se počítá s výstavbou protihlukových stěn.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
17.9.2008 07:38
MIREK (neregistrovaný)
Když si prohlédnu územní plán města, tak je tam návrh jižní spojky zakreslený, teda pokud se toho co je na webu magistrátu mohu držet. Jižní spojka, která by vedla od Bláhovky přes Temešvár, přes Hradubickou, Labe. Až sem to je bez problémů. Dost dobře nerozumím tomu, proč by měla být doprava, pravděpodobně teanzitní, zaváděna do obytné zóny jako je Moravské Předměstí. Tam Jižní spojka je ukončena kruhovým objezdem v prostorách za FNHK do Sborovské ulice. Nerozumím tomu, kam dál by měli řidiči jet. Pokud je plánováno za čerpací stanicí po Štefánikově a dál na Palachovu a vyúsťovat na Brněnskou a pokud to bude i pro tranzit, včetně nákladní dopravy, tak je celý tento návrh od základu nesmysl. Skutečné odlehčení HK dojde až ve chvíli, kdy bude vybudována R35 a té se asi sotva dočkáme.
28.2.2013 10:41
Tomáš (neregistrovaný)
RE:
Myslím, že smysl pro odlehčení městu by byl v tom, že tranzitní doprava, která jede od PU na sever (JC, NA) a obráceně, tak by nemusela kolem FN, Malšáku a Kauflandu k ČKD, ale rovnou na Bláhovku, tzn. že by se ulevilo hlavně Koutníkově ulici a A. Dvořáka. Rozhodně bych nepočítal s tím, že by tranzit vedl přes Štefánikovu a Palachovu k Brněnské, to by vedlo starou trasou kolem FN. Toť můj názor
17.9.2008 08:48
Honza (neregistrovaný)
Ja bych udelal tunel a hotovo, tunal za tunel.....ne to jsou vse jen dlouhe kecy a nic se nestane. Misto, aby prisli s jednim realnym navrhem, tak se otoho nakeca, pak se udela novej povrch na okruhu a chladek s tinterou si opravi jeden most a bude klid, plan splnen....
18.9.2008 10:26
Naido (neregistrovaný)
muzete mi napsat odkaz na uzemni plan kde se daji najit napriklad nove koupaliste a zminovane silnicni okruhy. Diky
18.9.2008 10:46
MIREK (neregistrovaný)
www.hradeckralove.org/cz/Mapy/uzem_plan.html
Moc si od toho odkazu neslibujte. Jižní spojka tam zaplánovaná je, ale třeba severní tangenta ještě ne,asi proto, že není jasná její definitivní varianta.
22.9.2008 11:15
Ales (neregistrovaný)
no,moc se v tom planu nevyznam,ale souhlasim s tebou,ze je nesmysl,aby to vedlo pres moravsky ;);)
22.9.2008 22:26
a2l2e2n2a (neregistrovaný)
Tolik nezaměstnaných horníků? Proč se nebudují tunely jako v jiných zemích?

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru