Méně aut v Hradci. Radní z kraje i města chtějí, aby se po částech dálnic dalo jezdit zdarma

Dopravě v Hradci by se mohlo trochu ulevit.
Dopravě v Hradci by se mohlo trochu ulevit.

Hradcem by v budoucnu mohlo projíždět méně aut. Podle kraských i městských radních by k tomu mohlo přispět vyjmutí určitých úseků dálnice D11 a D35 ze systému zpoplatnění. Zatím Ministerstvo dopravy ČR na tento požadavek odpovědělo negativně, obě instituce ale hodlají ve své snaze pokračovat. Jde o úsek dokončené dálnice D11 Osičky – Hradec Králové a úsek dálnice D35 Sedlice – Opatovice nad Labem.

Řidiči jedoucí od Náchoda, Jičína nebo z Trutnova směrem dál na Pardubice a obráceně, se dnes mohou vyhnout průjezdu Hradcem Králové, pokud využijí úseku dálnice D11 a D35 propojující křižovatky u ČKD na severozápadě města a u Opatovic. Jejich počet by se ještě zvýšil, pokud by tyto úseky dálnic nebyly zpoplatněny.

Na návrh Královéhradeckého kraje vyjmout úseky ze systému zpoplatnění Ministerstvo dopravy zatím odpovědělo negativně. Město a kraj však chtějí v iniciativě provozovat úseky dálnic bez poplatku pokračovat.

V srpnu Královéhradecký kraj zaslal na ministerstvo dopravy požadavek vyjmout úseky dálnic kolem Hradce Králové ze systému zpoplatněných silnic. „Významně by se ulevilo tranzitu Hradcem Králové. Bohužel vyjádření ministerstva bylo negativní s odůvodněním, že návrh neměl dostatečnou politickou podporu. Přitom v takovýchto případech nejde o politiku,“ řekl náměstek hejtmana Martin Červíček zodpovědný za oblast dopravy, který bude vést v této záležitosti další jednání.

„Mezi krajem a městem jsme neměli problém najít shodu. Věřím proto, že ve společném tlaku na ministerstvo nám hodně pomohou i nově zvolení poslanci a současní senátoři,“ uvedl hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

Z pohledu města Hradec Králové se takový záměr přímo nabízí. „Je zcela na místě umožnit využívání tranzitní komunikace i řidičům, kteří na svých cestách krajem nepotřebují zajíždět do Hradce Králové a nechtějí si kupovat dálniční známku na celý rok. Dálnice vedoucí kolem krajského města a její propojení na hradubickou silnici tvoří přirozený obchvat města při cestách od Pardubic směrem na Jičín, Trutnov nebo Náchod a opačně. Jde o logický požadavek, který by nebyl v rámci republiky ničím výjimečným,“ řekl primátor Hradce Králové Zdeněk Fink.

Dalším krokem by tak mělo být vytvoření společného prohlášení Královéhradeckého kraje a města Hradce Králové, které podepíše hejtman Jiří Štěpán spolu s primátorem Zdeňkem Finkem. To pak pošlou na Ministerstvo dopravy ČR.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme