Méně jízdních pruhů bude na viaduktu u nádraží už od pondělí
Už v pondělí bude omezen provoz na nadjezdu u dopravního terminálu v Koutníkově ulici. O tom, že viadukt je ve velmi špatném stavu, jsme již informovali. Příjezd do města od Jaroměře či Jičína tak bude poměrně váznout. Na mostě totiž dojde ke snížení počtu jízdních pruhů. Toto omezení bude trvat dlouho - několik let. Most je neopravitelný, uvažuje se o vybudování mostu druhého, na který se přesune doprava a ten stávající se zbourá a místo něj postaví nový.
Podrobná diagnostika mostu nad železnicí byla provedena v roce 2016. Už tehdy odhalila některá problematická místa nosné konstrukce mostu, která se skrývají uvnitř a jsou běžnými metodami neopravitelná. O dva roky později vznikla studie, která měla problém řešit. "Studie předpokládá nejprve výstavbu nového mostu o dvou jízdních pruzích jižně od stávajícího mostu, na který bude po jeho dokončení převeden veškerý provoz z I/35. Poté bude starý most kompletně demolován a na jeho místě postaven nový dvoupruhový most. Ve výsledném stavu budou pro oba směry k dispozici po dvou jízdních pruzích, chodníku a cyklostezce," uvádí Nina ledvinová z tiskového oddělení Ředitelství silnic a dálnic.Toto řešení by pak mělo celkovou doparvní situaci v místě zlepšit, ale potrvá to řadu let. V současné době se pracuje na projektu a veškeré administrativě.
Částečná uzavírka začne tedy v pondělí 14. října a v současné dpobě se nedá určit, jak dlouho budou omezení trvat.
Dopravu v budoucnu zkomplikuje i oprava podjezdu v Kuklenách
Hradec v příštích letech čeká minimálně ještě jedno dlouhodobé a citelné omezení dopravy na jednom z hlavních tahů. Jedná se o opravy kuklenského podjezdu. Ten by měl být v rámci investiční akce SŽDC „Zdvoukolejnění a modernizace železniční trati Opatovice nad Labem – Hradec Králové“ prohlouben a rozšířen. Stavba se bude dělat po etapách a v současné době se připravuje projektová dokumentace. "V tomto případě je město spoluinvestorem celé akce. První etapou je modernizace železniční stanice Hradec Králové, jejíž součástí je i rekonstrukce kuklenského podjezdu a etapou druhou je modernizace traťového úseku HK – Opatovice," uvedla Kateřina Šmídová, tisková mluvčí hradeckého magistrátu.
Podjezd čeká nejen prohloubení, ale i rozšíření, kdy ke dvěma pruhům přibude i třetí. Dva využije doprava směřující do centra metropole a jeden bude sloužit pro výjezd z města k dálnici D11. „Původně se počítalo s opačným taktem, ale dospěli jsme k názoru, že naše navrhované řešení prospěje dopravě v centru města více,“ řekl již dříve náměstek hradeckého primátora Jiří Bláha s tím, že dva pruhy do centra města přispějí například k menší intenzitě dopravy na křižovatce u Koruny. Podle informací z počátku letošního roku by se rozšíření kuklenského podjezdu mohli řidiči dočkat v letech 2021-22. Během oprav by doprava zcela uzavřena být neměla. Počítá se z uzavřením vždy jen jednoho pruhu.
Řidiči, kteří budou v příštích letech do Hradce přijíždět, se tedy budou muset obrnit trpělivostí. Druhý silniční okruh už nárokům města nestačí. V odpoledních hodinách se tvoří kolony od Tesly až po kruhový objezd u ČKD. Zúžení do jednoho pruhu situaci nepomůže. Kolony nejsou výjimkou ani v úseku u fakultní nemocnice, kde zase vázne rekonstrukce křižovatky Mileta.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.