Miletu čekají velké změny, rekonstrukce křižovatky může začít už za dva roky

Miletu čekají velké změny
Miletu čekají velké změny

Už za dva roky by měla začít proměna přetížené hradecké křižovatky Mileta. Alespoň tak mluví plán, na kterém se dohodlo město Hradec Králové, Královéhradecký kraj a Ředitelství silnic a dálnic. Rekonstrukce dopravního uzlu vyjde na 225 milionů, výsledná podoba počítá s klasickou podobou křižovatky s podchody pro chodce i cyklisty. Kromě silnice se změní i její blízké okolí.

O rekonstrukci křižovatky Mileta se v krajském městě hovoří více než třicet let. Po dlouhém čekání to vypadá, že se situace konečně začne hýbat. Pokud křižovatka získá ještě v letošním roce územní rozhodnutí a v roce 2017 stavební povolení, do země se začne kopat už v roce 2018. Výsledkem pak bude klasická průsečná křižovatka za 225 milionů korun s několika podchody pro chodce a cyklisty. Z původního plánu, který počítal s třípatrovou křižovatkou, nakonec sešlo. Stála by totiž kolem 400 milionů – tedy téměř dvakrát tolik oproti nynějšímu plánu.

Financování významného hradeckého dopravního uzlu si mezi sebou rozdělí město, kraj a Ředitelství silnic a dálnic. Radnice hodlá přispět 78 miliony, kraj do projektu vloží 17 milionů a ŘSD uhradí zbylých 130 milionů. „Kromě samotné křižovatky se promění i části všech příjezdových komunikací a jejich bezprostřední okolí. V součtu se jedná o rozsáhlejší území, které s sebou nese kvůli různým vlastníkům dotčených pozemků velkou náročnost při přípravě stavby. Komunikace jsou z největší části ve vlastnictví státu, který by se měl prostřednictvím ŘSD největší měrou na investici podílet,“ vysvětluje rozvržení financí tisková mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková.

Jak nová podoba dopravního uzlu ulehčí hradeckému okruhu, se zatím řidiči mohou jen dohadovat. Jisté je zatím jenom to, že připravovaná rekonstrukce přinese řadu dopravních komplikací. A s problémy počítá radnice ještě před samým vypuknutím stavby. Ohrozit by ji totiž mohlo třeba velké množství vlastníků pozemků, kteří mohou celou výstavbu značně pozdržet.  

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru