Myšlenka sítě radarů na hradeckých silnicích znovu ožívá
Nápad umístit na hradecké silnice asi 70 radarů a kamer se od začátku nelíbila řidičům, mnoha občanům ani tehdejší opozici. Jedni si stěžovali na šikanu a stálé sledování, jiní argumentovali cenou, která se v roce 2007 odhadovala na 700 milionů korun. Záměr město zarazilo až kvůli zákonu, který městské policii nařídil označovat měřené úseky dopravními značkami. Nyní ale záměr prošpikovat město radary znovu podporují státní i městská policie. „Jsem příznivcem pevných kamer,“ potvrdil Mladé frontě Dnes zástupce vedoucího dopravního inspektorátu v Hradci Králové Jaroslav Šebek. „Pevné kamery jsou nesmírně efektivní, což potvrzují zahraniční zkušenosti,“ souhlasil v MF Dnes ředitel hradeckých městských strážníků Miroslav Hloušek.
Počet kamer a radarů zatím nikdo nechce komentovat. Na silnicích a křižovatkách budou zřejmě přibývat postupně. „Nemusí to být v tak masovém měřítku. Můžeme začít třeba jen se čtyřmi kamerami a tuto síť pomalu rozšiřovat za peníze z vybraných pokut,“ řekl MF Dnes Hloušek. I když vybrané peníze z pokut budou přilepšovat městské kase, tuto motivaci Hloušek odmítá.
Ne všichni odborníci jsou ale z nápadu mnoha desítek radarů nadšeni. „Nápad je to velmi dobrý, ale měly by být pouze tam, kde mají opodstatnění, například před školami, nemocnicemi a v ulicích, kde dochází k ohrožení chodců. Vytipovali jsme, že vyloženě užitečné by byly třeba na Pospíšilově, Benešově či Brněnské třídě nebo v Koutníkově ulici. Nesouhlasím ale s jejich umístěním na městském okruhu, kde dopravu celkem úspěšně organizují semafory,“ vysvětlil Mladé frontě Dnes bývalý šéf hradeckého dopravního inspektorátu Lubomír Šitina.
Podle ředitele strážníků nemusí kamery jen hlídat řidiče. „Stacionární kamery neměří jen rychlost. Umí třeba spočítat auta, rozlišit nákladní od osobních vozů a kdyby kamery byly opravdu celoplošně po celém městě, mohla by se podle nich upravovat rychlost, a dokonce i semafory na různých křižovatkách,“ popsal další možnosti využití Hloušek.
Návrh novely zákona nyní čeká na schválení Senátem. Pokud povinnost označovat měřené úseky zruší, začnou s největší pravděpodobností na hradecké řidiče kamery a radary dohlížet.
Komentáře ke článku
Nakonec nejvetsi problem je u nas ridicu, kde jinde, mavani na sebe jako na prvniho maje. Neustale si vyhrizivani a dokazovani si vykonu motoru a rychlych startu, urcita omezenost a reseni osobnich problemu ci ega na silnicich je u nas v CR nejvetsi problem. A vse musi zacit u rodicu, ne u ridicu, kdyz male deti vidi jak jezdi jejich rodice, nemaji problem se s tim s totoznit
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.