Na Ulrichově náměstí půjdou auta možná pod zem

Úvahy o podzemních parkovištích pod hradeckými náměstími se nepravidelně objevují už řadu let. Zatímco myšlenky na parkoviště pod Velkým náměstím spí, ožil nápad parkovat pod náměstím Ulrichovým. Nová stání by mohla vzniknout spolu s dostavbou Steinského paláce.

Město začalo o nápadu uvažovat kvůli záměru rozšířit dům naproti krajskému policejnímu ředitelství, tzv. Steinský palác, ve kterém nyní sídlí banka. Historický dům by chtěl investor dostavět a rozšířit bankovní prostory. Podmínkou by však bylo vybudování až 150 nových parkovacích míst. Patrně jedinou možností by však bylo podzemní parkoviště a prostor po náměstím se k tomu nabízí. „Pokud by se měla uskutečnit dostavba paláce, znamenalo by to vytvořit 120 až 150 parkovacích míst,“ potvrdil Mladé frontě Dnes úvahy náměstek hradeckého primátora Josef Malíř.
Investor chtěl původně parkoviště vybudovat ve vnitrobloku paláce pod novou přístavbou. Tomu se ale bránili obyvatelé sousedících domů a ze záměru proto sešlo. Naopak s parkovištěm pod Ulrichovým náměstím počítá územní plán. V pěti patrech by bylo místo až pro 500 aut. „Pokud by součástí přístavby paláce bylo parkoviště pod Ulrichovým náměstím, to je městský pozemek, byla by to varianta, jak spojit síly soukromého investora a města nebo správce systému parkování a vybudovat parkoviště v místě, které je velmi frekventované. Jednou tam parkovací dům tak jako tak bude. Tímto řešením by se to mohlo jen urychlit,“ řekl MF Dnes Malíř.
Podzemnímu parkovišti by s největší pravděpodobností nebránili ani památkáři, kteří jinak vzhled náměstí přísně hlídají. „Měli jsme několik jednání v Národním památkovém ústavu, kde kladli tvrdé podmínky. Ukázali jsme jim i vizualizace, že žádný nadměrný objekt se nad plochou náměstí objevovat nebude,“ potvrdil MF Dnes architekt Jan Čížek, který návrh přístavby Steinského paláce a parkovacího domu zpracovává. Podle návrhu by byl vjezd z ulice Jeronýmova a výjezd do Mánesovy ulice. Východ pro pěší by pak byl přímo u zastávky MHD.
Problémy by podzemní stavbě mohly způsobovat špatné podloží a spodní voda. Řešení ale podle architektů existuje. Je jím speciální železobetonová konstrukce, kterou už stavbaři vyzkoušeli jak v zahraničí, tak například v Praze. „Při tomto řešení stěna vytvoří jak izolaci proti vodě, tak nosnou konstrukci,“ dodal pro Mladou frontu Dnes Čížek.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
12.2.2010 19:53
AlenaB (neregistrovaný)
Konečně budou auta tam, kde je jim nejlépe - pod zemí!

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme