Opatovice a Vysoká nechtějí kamiony na rekonstruovaném mostě
Trasa přes Vysokou bude výhodná nejen pro cestu do Hradce Králové, ale i pro napojení na silnici směrem na Svitavy. Právě toho se obávají jak Opatovice a Vysoká, tak i další okolní obce. Podle nich budou zkratku využívat i nákladní auta. Toho se obce bojí. Překážkou je nyní most u Vysoké nad Labem, který má omezenou nosnost. Královéhradecký kraj však počítá s jeho celkovou rekonstrukcí, který by nosnost zvýšila.
Obce samotnou rekonstrukci neodmítají. „Oprava je potřeba, klapání mostovky je slyšet až k nám. Jsme však proti záměru kraje zvýšit nosnost mostu. Vydali jsme nesouhlasné stanovisko,“ řekl Hradeckému deníku starosta Vysoké Jiří Horák. Podle něj by si většina kamionů od listopadového dokončení dálniční přípojky právě tudy krátila cestu na Moravu. „Intenzita osobní i nákladní dopravy vedoucí přes most už nyní neúměrně zatěžuje sousední komunikace třetí třídy. Další její zvýšení by mohlo způsobit dopravní kolaps,“ varuje v Deníku Horák.
Proti jsou i Opatovice. Hrozí, že pokud Kraj cestu kamionům umožní, zablokují příjezdovou silnici. Tou je krátká spojnice u čerpací stanice v obci. „Je to naše místní komunikace a my ji prostě zrušíme. A až bude obchvat, tak se na tu komunikaci už nikdo nedostane. Jestli si někdo chce před veřejností i evropskými fondy zodpovědět, že dá miliony korun do opravy mostu, po němž za rok a půl nebude nikdo jezdit, tak prosím,“ prohlásil v Hradeckém deníku starosta Opatovic nad Labem Pavel Kohout. Cestu by tak ale znemožnil i Hradečanům jedoucím do města osobním autem. To by poškodilo především obyvatele Moravského Předměstí, kteří trasu často využívají.
Kraj zatím námitky nevyslyšel. „Kraj jako vlastník odpovídá za technický stav mostu, a když už se jej rozhodl opravit, tak co nejlépe,“ řek deníku Jiří Hošna z Krajského úřadu. Podle něj nelze předjímat situaci. Pokud by problém opravdu nastal, může hradecký Magistrát, jako příslušný správní orgán, omezit vjezd těžkých aut.
Oprava mostu má podle Krajského úřadu Královéhradeckého kraje začít v březnu 2010 a skončit v říjnu. Celkové náklady se mají pohybovat od 12 do 16 milionů korun.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.