Opravy Dukelské a S. K. Neumanna se protahují
Nad rekonstrukcí ulic Dukelská a S. K. Neumanna se už podruhé sešli zástupci živnostníků z těchto ulic, zástupci města a zástupci stavebníků. Rekonstrukce ulic se totiž oproti původním plánům časově prodlouží. Provoz MHD v těchto ulicích se taktéž neobnoví dle původního záměru – tedy na konci roku. Stavbu a její termíny dokončení komplikují další nepředpokládané stavební zásahy, např. přeložení plynovodu.
Za termínové zdržení mohou podle tiskové mluvčí magistrátu města nepředpokládané přeložky sítí prováděné jejich správci. „S důvody a detaily jednotlivých kroků byli na další schůzce se zhotovitelem stavby a městem coby investorem seznámeni zástupci obchodníků z dotčené lokality. I přes obtíže, které od začátku stavbu provázejí, deklarovali všichni zájem zprovoznit co nejdříve komunikace i chodníky a eliminovat negativní dopady na chod obchodů a provozoven,“ uvedla Magdalena Vlčková, mluvčí za Magistrát města Hradec Králové.
Mluvčí také podotkla, že postup prací musí počítat i se zásahy správců sítí, kteří si musejí překládky realizovat sami. „V současné době máme zprávu, že do 15. listopadu by mělo být přeloženo vedení plynu, na jehož dokončení je stavba také časově závislá, pak se teprve můžeme pohnout v pracích významně dál,“ zdůvodnil časovou prodlevu způsobenou správci sítí za zhotovitele Petr Smola.
Zástupci stavařů poukazují i na to, že je potřeba zkvalitnit podloží konstrukčních vrstev silnice na Dukelské a S. K. Neumanna. Vysvětlují, že se zde nachází množství přeložek sítí a dále, že je nutné zmírnit působení vibrací na domy lemující rekonstruovanou komunikaci. „Tuto změnu oproti původně navrženému a schválenému postupu však musí nejdříve posvětit za zadavatele rada města a následně úřad, který dozoruje čerpání dotací, bez kterých by se rekonstrukce nemohla uskutečnit,“ vysvětlila Vlčková, mluvčí magistrátu.
„Kdyby přišlo výrazně mrazivější počasí s delším trváním než v uplynulých dnech, nastal by problém s dodávkami a prováděním konstrukčních vrstev komunikací. Pokládání povrchu komunikace totiž vyžaduje určité teplotní rozmezí, ve kterém se může proces pokládky uskutečnit,“ vysvětluje Petr Smola.
MHD také jen tak nepojede
Na položení povrchů silnice je závislé i znovuzprovoznění městské hromadné dopravy. „Kvůli nepředvídaným stavebním okolnostem - neplánované odstranění nefunkčního odpadního potrubí, nutné přeložení celého plynovodu, které oddálí realizaci vlastní rekonstrukce komunikací, a dále možné nepřízni počasí, nebude s největší pravděpodobnosti prosincový termín návratu MHD do této oblasti dodržen,“ potvrdila Magdalena Vlčková, tisková mluvčí Hradce Králové. Dodala ale, že i přesto by termín dokončení celé stavby v říjnu 2013 neměl být ohrožen.
To opravdu nejde naplánovat stavba na přesnou dobu? Ty "nepředpokládané stavební zásahy" mě přijde jako klasická výlmuva, když se to prostě nestihne. Vsadím se, že termín dokončení říjen 2013 najednou díky dalším nepředpokládaným zásahům nebude opět dodržen. zobrazit | souhlasím (+2) | nesouhlasím (-0)
Komentáře ke článku
To opravdu nejde naplánovat stavba na přesnou dobu? Ty "nepředpokládané stavební zásahy" mě přijde jako klasická výlmuva, když se to prostě nestihne. Vsadím se, že termín dokončení říjen 2013 najednou díky dalším nepředpokládaným zásahům nebude opět dodržen.
která nepříjemně ovlivňuje tolik obyvatel
a obchodníků města, pracovalo jen do časného odpoledne a v sobotu a neděli vůbec ne? I v pracovní době často je rozsah prací minimální a více pracovníků
stojí než pracuje.
Nevím kdo naprojektoval zastávku v zatáčce u skleněné věže, po sto metrech po zastávce před Centrálem.To musel být projektant z Prahy.Zastávka by se dala řešit před bývalou tržnicí/Triker/krásné zálivy pro zastávku z obou stran.Důchodci by přeběhli ulicí Chelčického.Provoz v Hořické ulici by nebyl tak komplikovaný.Dále zákazová dopravní značení "vjezd zásobování povolen" je diskriminující pro občany Hradce Králové.Dopravní značení "Dopravní obsluze vjezd povolen" by celý problém vyřešil,ale to by někdo musel chtít občanům vyjít vstříct.To by ale zásahová jednotka městské policie přišla zkrátka/poznatek jejich prevence/sedí v nastartovaném autě a číhají kdo projede, následně vyrazí k zásahu s rozsvíceným majákem nepřiměřenou rychlostí a stíhají "lumpa" co projel zákazem a odmění ho podle nálady od 100-500 Kč.Za tuto dobu projede dalších X provinilců bez postihu.Tento postup je naprosto nepřípustný.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.