Podjezd směrem do Kuklen se bude rozšiřovat i prohlubovat

Podobné nehody v podjezdu by mohly být minulostí.
Podobné nehody v podjezdu by mohly být minulostí.

Možná se v kuklenském podjezdu už přestanou zasekávat vysoké kamiony nebo trolejbusy. Za dva roky, by jej totiž stavebníci měli přestavět. Podjez by se měl rozšířit ale i prohloubit. Ze dvou pruhů by se tak mohly stát tři. Měla by tam proudit rychleji i doprava, což řidiči obzvlášť ve špičce, ocení. O finance na úpravy se podělí město a železničáři. Informaci přináší Hradecký deník.

Podjezd čeká nejen prohloubení, ale i rozšíření, kdy ke dvěma pruhům přibude i třetí. Dva využije doprava směřující do centra metropole a jeden bude sloužit pro výjezd z města k dálnici D11. „Původně se počítalo s opačným taktem, ale dospěli jsme k názoru, že naše navrhované řešení prospěje dopravě v centru města více,“ řekl pro Deník náměstek hradeckého primátora Jiří Bláha s tím, že dva pruhy do centra města přispějí například k menší intenzitě dopravy na křižovatce u Koruny. „Lidé, kteří pojedou od Kuklen do obchodního centra Aupark či přilehlých garáží, už nebudou muset jezdit přes kruhový objezd, ale bude jim umožněno sjet ještě před křižovatkou,“ dodal náměstek s tím, že opačným směrem pak bude lepší dostupnost podniku ZVU.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiáše by k rozšíření pruhů mělo dojít v letech 2021 až 2022 současně s plánovaným zvojkolejněním. „Přestavba viaduktu by měla být součástí první etapy přestavby železničního nádraží v Hradci Králové. Správa bude hradit železniční část přestavby infrastruktury a město by mělo přispět na vybudování silniční komunikace,“ uvedl mluvčí a ubezpečil řidiče, že se rozhodně v době přestavby neuzavře jedna z cest do města: „Předpokládáme že po dobu výstavby, bude vždy uzavřena polovina silniční komunikace pod mostem. Doprava by tedy zcela zastavena být neměla.“

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
22.1.2019 12:24
ursa (neregistrovaný)
měl jsem za to, že myší díra je prohloubena na svém maximu kvůli spodní vodě, aby obyvatelé Kuklen nemuseli zasypávat své studny... Ale je letitou pravdou, ze Hradec podjezdem končí.. vše co je za ním - neexistuje
23.1.2019 21:11
NorgHK (neregistrovaný)
Nesmyslný návrh
V prvé řadě by rada města měla řešit špunt dopravy zvaný okružní křižovatka Kouna. Tím, že se lhalo p. arch. Kotasovi, že tam bude pouze malý provoz a rozhodně to není výpadovka na dálnici.... a najednou z toho je výpadovka na dálnici a v době mezi 7-9 poskakují auta od ZVU a odpoledne zase popojíždí Gočárovou třídou od vnitřního okruhu na cca 30 minut těch 1.8 km. Báječný, jak umrtvit Gočárovku, chodci se jí vyhýbají, protože nechtějí v tom smradu chodit a na radnici se pak diví, že tam obchody krachují jeden za druhým... K návrhu p. Jiřího Bláhy: 1) lžete, trolejbusy tam projíždí bez problémů, kamiony naštěstí na malý okruh a do těchto míst nesmí a obyvatelé doufají že to tak i zůstane. 2) většina měst se snaží odvádět co nejrychleji tranzit z města, kdežto p. Jiří Bláha bude držet auta ve městě déle 3) odbočení vlevo k Auparku ze směru od podjezdu do centra je kolizní, jako většina odbočení přes protisměr, z toho pruhu bude parkoviště a rozumní řidiči pojedou přes okružní křižovatku, aby se rychleji dostali do Auparku. 4) uzavření poloviny podjezdu při nedotažení dálnice k ČKD se bude rovnat kolapsu na vnitřním okruhu na hodně dlouho dobu.
Už dnes MHD vůbec nemá šanci dodržet řád, osobně raději vystupuji na Ulricháku a pěšky jsem na nádraží rychleji než trolejbus.
Na závěr položím jednu osobní otázku : jaké vzdělání má pan Jiří Bláha ? Možná by to chtělo odborníka na dopravu...
25.1.2019 08:35
yxc (neregistrovaný)
RE: Nesmyslný návrh
Kotasovi nikdo nelhal, ten spolu se svým spolužákem a kamarádem hl. arch. Brunou dobře věděl, že ty kolony budou, pokud pěší nevyřeší mimoúrovňově. Ale chtěli architektonickou cenu, tak ji mají.

Upozorňovala je na to jak policie, která jim dala nesouhlasné stanovisko, tak magistrátní komise pro dopravu.
Je asi 6 situací kdy není vhodné stavět okružní křižovatku, Koruna jich plní hned 5.

Jediné štěstí, že se opravdu nejedná o výpadovku na dálnici, ale jen o přijezd do města od jihozápadu, jinak by to vypadalo daleko hůř.

A jelikož veškeré plánování dopravy jde v HK přes hl. architekta tak to podle toho vypadá.
Proto Kotas spolu s Brunou chtějí vnutit ŘSD další okružní křižovatky. Tentokrát místo MUK na severní tangentě u letiště, kde chtějí "městský bulvár" a další pak na jižní tangentě v místě napojení na Hradubickou. Tam má být velká okružní křižovatka jen s jedním pruhem ve směru na Pardubice (a v té době už bude i D35, takže krom Prahy i na Olomouc a Brno). Tady budou kolony mnohem horší než u Koruny. Tohle je opravdu absurdní, zvlášť když obě obchodní zóny dál ve směru na Pardubice mají MUK.
Mileta je podobný případ, pokud se nepostaví ta mimoúrovňová varianta na kterou je územní rozhodnutí, tak k žádnému výraznému zlepšení nedojde. Návrh který se teď tlačí vzešel od architekta Kauflandu a pouze nahradil přechody za podchody. To sice pomůže, ale ne dost. Představitelé města neustále oblbují veřejnost, že až bude D35, že se Miletě uleví. Jenže to je jen nějakých 3 000 aut ze 30 000 a to bude hned zpět až se postaví Kaufland, kampus UK, parkovací domy u FNHK a přibude další bytová výstavba na Jihu HK.
25.1.2019 08:48
Antonín (neregistrovaný)
RE: Nesmyslný návrh
O vzdělání pana Bláhy si můžete přečíst na jeho ODS profilu - www.ods.cz/os.hradec.kralove/profil/jiri-blaha
25.1.2019 09:15
yxc (neregistrovaný)
RE: Nesmyslný návrh
Tak zrovna ty 2 pruhy do města nevzešli od p. Bláhy, řeší se to už několik let.
A je to rozhodně smysluplné řešení, protože ten kdo dnes jede do Auparku od Kuklen musí objet celou okružní křižovatku u Koruny a pak se vrátit. Takhle na OK ani nevjede a zatížení křižovatky se sníží. Původní návrh, který byl obráceně by nepřinesl zhola nic.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru