Přestavba křižovatky Koruna je v plném proudu, rekonstrukce vstupuje do druhé fáze
Jedna z největších investic hradecké radnice - rekonstrukce křižovatky Koruna – má za sebou první etapu přestavby. Celý projekt zatím běží podle plánu. Stavbařům se za pět měsíců práce podařilo položit nové sítě, hotová je také polovina vozovky na Gočárově třídě. Teď jsou na řadě chodníky a další část vozovky. A také řada dopravních změn a omezení. Ty se dotknou se jak řidičů, tak chodců.
Rekonstrukce křižovatky Koruny začala letos v červenci, hradecká radnice do ní investovala celkem 127,9 milionu korun, z toho 70 milionů získala za prodej pozemku společnosti HB Reavis, která na nich staví obchodní centrum Aupark. Příští rok v druhé polovině prázdnin by rozsáhlá přestavba měla být hotova. „Stavba běží podle harmonogramu," potvrdil pro Hradecký deník náměstek primátora Jindřich Vedlich.
Druhá etapa projektu, do které křižovatka vstoupila první prosincový víkend, přináší řidičům několik nových dopravních omezení. Na tři měsíce se nyní stavbaři přesunou především do části blízko vlakového nádraží. „Na Gočárově třídě budou zachovány 2 jízdní pruhy, které budou v úseku vjezdu do železničního podjezdu zúženy. Puškinova ulice bude průjezdná v šířce 1 jízdního pruhu. Všehrdova ulice bude uzavřena,“ upozorňuje mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková. Změny platí i pro další ulice: Například v Horově se obnovil jednosměrný provoz, doprava se vrátila také do Habrmanovy ulice, která je nyní průjezdná v obou směrech.
Přestavba dopravního uzlu na okružní křižovatku se dotýká také chodců. Přechody v Habrmanově ulici a na Gočárově třídě budou řízeny dvoubarevným semaforem. Městská hromadná doprava zůstává stále přesměrována. Trolejbusové linky 2 a 6 budou tedy i nadále jezdit přes Dukelskou třídu a S. K. Neumanna a trolejbusovou linku 3 u nádraží nahradí autobusová linka č. 4.
Komentáře ke článku
Druhá možnost je samozřejmá - účastnit se provozu, protože žádné omezení pro cyklisty není značené. Už se mi ale několikrát stalo, že mě řidiči vytrubují, vytlačují z vozovky a jsou na mě vulgární, přestože jedu při kraji, kolonu nepodjíždím a v celém úseku je povolená max. 30 km/h, takže by neměl podle mého úsudku vzniknout žádný problém.
Možná by nebylo od věci ke značení přidat i upozornění pro řidiče, že v daném úseku se cyklisté mohou pohybovat. Opravdu kvůli několika nervním automobilistům nehodlám vést kolo, ani porušovat předpisy a jezdit po chodníku (jak mi mimochodem jeden z řidičů doporučil).
Mimochodem jedoucí cyklista v podjezdu pod tratí je opravdu ohrožení chodce - je to celkem úzký prostor.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.