Přestupků u řidičů projíždějících Hradcem ubývá. Kde všude vás může radar změřit?

Přestupků ubývá.
Přestupků ubývá.

Inteligentní dopravní systém v Hradci stále jitří emoce. Alespoň u řidičů. Nicméně podle statistik přestupků ubývá. Zatímco v květnu radary zachytily 14 tisíc přestupků, v červnu už jich bylo jen 8 tisíc. Nejčastěji řidiči hřeší na ulici Antonína Dvořáka. Informaci přináší Hradecký deník.

„První měsíc v květnu to bylo přibližně 14 tisíc přestupků a v červnu už to bylo 8 tisíc přestupků. Takže ten pokles je dost výrazný a doufám, že bude pokračovat. Myslím, že radary pozitivně ovlivňují řidiče, aby ve vytipovaných úsecích zvolnili, a nepůsobí jako problém pro plynulost a bezpečnost silničního provozu,“ říká náměstek hradecké primátorky pro dopravu Miroslav Hloušek.

Celkem od května do poloviny července předala městská policie, která radary spravuje, odboru přestupků na magistrátu víc než 22 tisíc záznamů o překročení rychlosti. „Bude záležet na správním orgánu, jak vyhodnotí společenskou nebezpečnost přestupků,“ připomíná Miroslav Hloušek.

Nejčastěji hříšníci jedou na padesátce mezi 56 a 65 kilometry za hodinu. Průměrná výše udělené pokuty je 700 korun.

Podle zkušeností z jiných měst si řidiči na radary postupně zvykají. Data ze zahraničí třeba ukazují, že po třech měsících počet přestupků klesá na 30 procent oproti začátku měření a postupně se sníží na 8 až 12 procent původního stavu.

Kde radary měří?

Rychlost se od května nově měří v Hradci Králové na osmi místech, kamery pak hlídají nerespektování červené na dvou křižovatkách. Úsekové radary jsou v Koutníkově ulici a ulici Antonína Dvořáka. Šest radarů pak pokutuje překročení okamžité rychlosti v ulicích Úprkova, Lhotecká, Zborovská, Pouchovská, na Pražské třídě a třídě SNP. Kamery hlídají jízdu na červenou na křižovatkách v Okružní ulici a na Rašínově třídě.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme