Propojení nákupních zón v Březhradu? Město o spojce vyjednává
Spojit s nákupem v Makru například návštěvu Tesca na Novém Březhradě znamená pro řidiče sjet zpět na rušnou Hradubickou a k nákupnímu centru absolvovat mnohonásobně delší cestu než mezi sebou obchodní zóny skutečně mají. Taková situace panuje v krajském městě dlouhá léta. Radnice nyní vyjednává o propojení obou areálů – silnice by je mohla spojit už do dvou let.
Dvě nákupní zóny a ke každé vlastní sjezd z hlavní silnice. Dostat se z jedné do druhé autem ani jinak nejde – a to i když jsou v podstatě vedle sebe. Problém tu nemají jen samotní řidiči, ale také MHD, která obsluhuje obě zóny a cesta přes rušnou silnici dopravu jen komplikuje.
Přímé silniční propojení je zatím hudbou budoucnosti, podle slov hradeckého magistrátu se už ale na řešení intenzivně pracuje. „Vedeme jednání jak s vlastníky pozemků, tak i s nákupními centry. Výsledkem by měla být komunikace, která by vedla od kruhového objezdu u Tesca. Kromě směny pozemků jednáme i o spolupodílení se na této stavbě, kterou nechtějí pouze obyvatelé, ale samotné firmy či hradecký Dopravní podnik. Při autobusové dopravní obsluze je totiž problém s tím, že řidiči MHD musí obě zóny obsluhovat přes rušnou Hradubickou autostrádu,“ uvedl pro Hradecký deník náměstek primátora Jindřich Vedlich. Spojka mezi nákupními zónami by pak podle něho měla stát zhruba 25 milionů korun.
Pokud by se radnici podařilo všechny pozemky vyjednat, je už jen krok ke stavebnímu povolení. Samotná spojnice by podle velmi optimistických odhadů mohla být hotova za dva roky. Na jejím financování by se podílelo jak město, tak dotčené obchody. Další možností je i dotace z Evropské unie.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.