Radnice chce u Adalbertina pěší zónu, ŘSD naopak rozšířit okruh
Osobní doprava v Hradci Králové houstne, radnice by ráda v centru města vybudovala novou zónu pro pěší a hromadnou dopravu. Cílem je přimět řidiče nechat cestou do práce klíče od vozu doma. Ředitelství silnic a dálnic mezitím promýšlí možnosti rozšíření kritických úseků Gočárova okruhu tak, aby zvýšila plynulost dopravy.
Kolony stojících aut, na městském okruhu doprovázená „štrůdly“ kamionů. Takový je každodenní obraz Hradce Králové v dopravních špičkách. Tomuto stavu příliš nepřispívá ani několik částečných uzavírek na městském okruhu a u křižovatky Koruna, které už tak špatnou dopravní situaci ještě komplikují. Ředitelství silnic a dálnic už má na stole plán, jak průjezd vozů městem zrychlit – odstraněním „špuntů,“ které provoz na okruhu omezují.
Okruh by měl narůst do šířky ve třech úsecích – tím prvním je křižovatka Mileta, jejíž podoba se řeší už od sedmdesátých let. Práce na ní ale nezačnou dříve, než koncem příštího roku. „V současné době se pracuje na získání územního rozhodnutí. „Bude-li vydáno ještě v letošním roce 2015, stavba by mohla být realizována ve druhé polovině 2016,“ uvedla pro iDnes tisková mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Další kritické místo „velkého okruhu“ je jen o pár set metrů dál – okružní křižovatka u Hotelu Garni. I ta by měla v budoucnu podle ŘSD doznat změn.
((SIMILAR))
Adalbertinum bez aut
Zatímco situace na Gočárově okruhu je v dikci ŘSD, okruh obepínající Velké a Malé náměstí má ve správě město. A to by rádo vybudovalo novou zónu, na kterou nesmí osobní automobily. Přístupná by byla pouze cyklistům, MHD a pěším. Rozpínat by se měla na několikasetmetrovém úseku mezi Adalbertinem a Mosteckou ulicí. „Je to jeden z prvních počinů, který by mohl naznačit, jak by to v budoucnu v Hradci mohlo vypadat. Jenže má to i souvislosti, které se musí propočítat. Třeba jak to ovlivní dopravní zátěž na ostatních křižovatkách,“ řekl pro iDnes primátor města Zdeněk Fink. Podobného názoru je podle deníku i náměstek Primátora Jindřich Vedlich, který ale upozorňuje, že je třeba se ptát i samotných obyvatel města.
Komentáře ke článku
A lidi co do prace jezdi budou jezdit dal nezavisle na tom kde je a kde neni pesi zona.
Cilem tedy jiste nebude blaho lidi, ale jak utratit penize. Zbytek si kazdy jiste umi domyslet.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.