Rozsáhlé úpravy čekají hradecké hlavní nádraží a jeho okolí. Začnou ještě letos
Vedení Hradce Králové řeší se Správou železnic a Ředitelstvím silnic a dálnic, jak by mělo nově vypadat okolí hlavního vlakového nádraží. To se začne opravovat ještě letos a práce budou v postupně navazujících etapách trvat nejméně pět let. Informaci přináší Český rozhlas Hradec Králové.
Město přišlo s návrhem zastřešení perónů, s tím, že máme podnět od pana architekta k zastřešení formou halové konstrukce. Nicméně ze strany Správy železnic jsme neobdrželi příliš vstřícné stanovisko s tím, že svoje plány mají už tak rozvinuté, takže do nich není možné zasahovat,“ popisuje požadavky na novou podobu hlavního nádraží v Hradci Králové primátorka Pavlína Springerová z Hradeckého demokratického klubu.
Návrhy, které radnice Správě železnic předala, se týkaly i okolí hlavního nádraží. Podle primátorky jsou v souladu s nově připravovaným územním plánem. „Město do těchto příprav aktivně vstupuje, aby v rámci rekonstrukce byly zohledněny potřeby města, což je mimo jiné například propojení areálu ZVU s přednádražním prostorem Riegerova náměstí formou prodloužení jižního pěšího podchodu.“
„Potom jsme také otevřeli téma druhého propojení východní a západní přednádražní části železniční stanice a to formou lávky mezi lokalitou terminálu hromadné dopravy a severní části ZVU,“ upřesňuje Pavlína Springerová.
Podle nezávislého náměstka primátorky Adama Záruby zodpovědného za územní plánování se rozsáhlé opravy budou týkat také některých úseků cest vedoucích nad nebo pod železnicí. „V rámci této rekonstrukce nádraží bude kompletně přestavěn podjezd v Kuklenách, což bude znamenat velké dopravní omezení na poměrně dlouhou dobu. A zároveň tady máme záměr na přestavbu silničního přejezdu v Koutníkově ulici a my abychom nezpůsobili nějaký dopravní kolaps, tak se snažíme tohle zkoordinovat.“
Město podle Adama Záruby také aktuálně jedná o výtvarně-architektonické podobě podjezdu v Kuklenách nebo o nové lávce nedaleko železničního mostu přes Labe, která by měla nahradit tu stávající. „Lávka, která tam je, je spíše tolerovaná. Správa železnic tvrdí, že to přecházení lidí není legální. My chceme, aby tady byl plnohodnotný přechod.“
"Veškeré náklady na opravy odhaduje Správa železnic na 12 miliard korun," říká mluvčí Dušan Gavenda. "Předpokládáme, že letos v posledním čtvrtletí už bude vybraný zhotovitel stavby a investice se tedy ještě do konce roku posune do fáze realizace. To znamená i první práce ve stanici.“
Cestující se v Hradci Králové dočkají například třech opravených nástupišť, ke kterým přibude i jedno nové, eskalátorů v nádražní hale, nebo nového záchytného parkoviště v sousedství dopravního terminálu. Hotovo by mělo být v roce 2029.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.