Šest nových zastávek, další elektrobus - dopravní podnik bilancuje

Rok ještě úplně nekončí a hradecký dopravní podnik už bilancuje. V uplynulých měsících se podnik soustředil na komfort cestujících, kterým nadělil šest čekáren na zastávkách v různých částech města. Do provozu na vybrané linky nasadil i třetí elektrobus. Letos v březnu bylo také spuštěno dobíjení městských karet prostřednictvím internetu. Od srpna platí nový jízdní řád, do jehož vzniku mluvili sami cestující.

Výstavbou nových čekáren došlo buď k náhradě za staré dosluhující, například na zastávkách Heyrovského, Letiště a Husův pomník v Malšovicích, nebo na vybraných místech vznikly čekárny zcela nově, například Truhlářská, Bavlna a Emergency ve fakultní nemocnici. „Všechny čekárny jsme vyrobili vlastními silami a následně instalovali na předem vytipovaná a připravená místa.  Přesvědčili jsme se, že to je nejlevnější řešení. Navíc přesně víme, z jakých materiálů a jakým způsobem čekárny vznikly a dokážeme například pružněji reagovat v případě opravy,“ přibližuje jedno z ekonomicky výhodných řešení František Meduna.

Elektrobusy

Do provozu na vybrané linky dopravní podnik nasadil v uplynulém roce i třetí elektrobus. Do budoucna by chtěl ekologickými elektrobusy nahradit až 23 dosluhujících autobusů. K prodloužení životnosti vozů má významně přispět i nově vybudované kryté stání pro 56 vozů, které dopravní podnik nechal postavit na téměř hektarovém pozemku v areálu.

Dobíjení karet přes internet

Letos v březnu spustil dopravní podnik dobíjení městských karet, tedy předplatných časových jízdenek a elektronické peněženky, prostřednictvím internetu. Už dva a půl měsíce po spuštění této služby bylo tímto způsobem uhrazeno více než jeden milion korun. Vypovídající zpětnou vazbou je pro dopravní podnik průzkum spokojenosti, v němž za předchozí rok, tedy 2014, bylo z 822 dotázaných cestujících se službami podniku spokojeno 95 % cestujících. Letos začal poslední srpnovou sobotu také platit nový jízdní řád, do jehož vzniku promlouvali sami cestující už více než měsíc před jeho spuštěním, a to prostřednictvím „demo“ verze zveřejněné na webu dopravního podniku. „Při zařazování změn jsme zapracovali také připomínky dopravně připojených obcí. V úvahu byly brány i nejdůležitější a nejčastější připomínky a náměty cestujících získané z různých zdrojů včetně sociálních sítí od poslední větší změny jízdního řádu 1. února 2014,“ vysvětluje cestu ke konečné podobě jízdního řádu František Meduna.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
9.11.2015 12:34
Alena Valentová (neregistrovaný)
elektrobus
Jela jsem poprvé v elektrobusu a seděla na sedadle pro invalidy. Nejsem vzhledem ke své nemoci nikterak štíhlá, ale jsou ženy daleko silnější...prostě na sedadle, které je naraženo přímo na stěnu autobusu a vybaveno sedačkou s tvrdým tvarováním okrajů sedadla se nedá vůbec pohodlně sedět, postranní tvarování tlačí. Možná by se mělo uvažovat, kteří lidé většinou na tomto sedadle sedí. Možná se toto týká i ostatních sedadel, kterých je v novém moderním elektrobusu velice málo.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme