SMS jízdenky jsou populární, od loňska se jejich prodej zvýšil o pětinu

SMS jsou v Hradci stále populárnější
SMS jsou v Hradci stále populárnější

SMS jízdenky jsou v Hradci Králové stále využívanější. Svědčí o tom statistiky Dopravního podniku města Hradce Králové z letošního září, podle nichž si je zakoupil rekordní počet lidí. Za poslední rok navíc došlo ke zvýšení prodeje tohoto druhu jízdného o pětinu. Velmi úspěšně si vede také nedávno zavedené internetové dobíjení městské karty. Tuto službu využilo od letošního března již více než 12 tisíc zákazníků.

Září 2015 bylo co do počtu zakoupených SMS jízdenek rekordním měsícem. „Pozitivním jevem je, že měsíční prodeje, které se na konci loňského roku již běžně pohybovaly okolo hranice 18 tisíc mobilních jízdenek, převýšily již několikrát od ledna 2015 hodnotu 19 tisíc, aby v září dosáhly naprostého rekordu ve svých poměrně krátkých hradeckých dějinách a to hodnoty 21 330 kusů. V porovnání období leden až září 2014 a 2015 došlo ke zvýšení prodejů SMS jízdenek o 20 procent,“ uvedl vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna. Celkově překročí počet zakoupených jízdenek přes mobilní telefony v průběhu letošního října hranici 600 tisíc kusů. Jejich prodej byl v Hradci Králové zahájen v lednu 2012.

„Pokud hodnotíme historické rekordy zeširoka, tak vedle již vzpomenutého měsíčního za září byl nejlepším víkend 13. - 14. prosinec 2014 s 830 jízdenkami a nejlepším dnem byl pátek 24. dubna 2015 (zřejmě díky Majálesu) s 1005 prodanými jízdenkami. Pokud bychom brali v úvahu pouze běžné dny, tak by to bylo 30. září 2015 s 954 jízdenkami,“ uvádí dopravní podnik. SMS jízdenku podle podniku využívají zejména občané jiných měst přijíždějící do krajského města služebně, za vzděláním, kulturou či zdravotnickou péčí. Oblíbená je také mezi turisty.

Velmi úspěšně si vede rovněž internetové dobíjení městské karty, které Dopravní podnik města Hradce Králové zavedl letos v březnu.Aktuálně se zde do konce září 2015 utratilo téměř 3 miliony 300 tisíc korun, kdy tuto službu využilo již přes 12 tisíc zákazníků. Pozitivním jevem je od června neustále stoupající průměrná výše jednotlivého nákupu, respektive dobití, která nyní už dosahuje výše 270 korun a je vidět, že si tento způsob prodeje cestující osvojili,“ uvedl František Meduna.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme