Spojení Hradce a Pardubic? Prý do 10 let
Hradec Králové a Pardubice bude možná úzce spolupracovat při plánování svého rozvoje. Z někdejších rivalů by se tak mohli stát spojenci, a to časem doslova. Obě města by mohla splynout. Mezi městy by mohla vyrůst obchodní centra i místa pro kulturu nebo lehký průmysl. O budoucích plánech rozvoje se už společně domlouvali hradecký náměstek Jindřich Vedlich a hlavní architekt Petr Brůna se svými pardubickými protějšky. Informuje o tom MF Dnes.
Rýsuje se už několik společných projektů. "Podmínkou veřejné soutěže hradeckého územního plánu bylo, aby byl zpracován v širších souvislostech, proto jsme oslovili i Pardubice. Dohodli jsme se, že by na jádrové území mezi oběma městy měla být vypsána ideová soutěž na využití," řekl MF Dnes Vedlich. Myšlenka větší spolupráce se zatím líbila hradecké i pardubické městské radě.
Podobné úvahy už řadu let řeší Pardubický kraj. Už v roce 2003 si nechal zpracovat územní prognózu "hradubické" aglomerace. Prioritami jsou D11 a R35. "Domnívám se, že během několika desítek let se z Hradce Králové a Pardubic stane souměstí. Už dnes bychom se tedy měli rozhodnout, co bude na území mezi oběma městy. Kloním se k tomu, že by tam mělo být něco, co by sloužilo občanům obou aglomerací, rozhodně by to neměl být těžký průmysl," popsal MF Dnes náměstek Vedlich.
Konkrétní podobu už má spolupráce obou měst v podobě cyklostezky "mechu a perníku", která se postupně realizuje. "Spolu s Pardubicemi a Královéhradeckým krajem jsme se jednoznačně shodli, že bychom v jejím budování měli pokračovat. Ještě záleží, jestli se k této aktivitě připojí i Pardubický kraj, který zatím není rozhodnutý," vysvětlil Mladé frontě Dnes Vedlich s tím, že i spolupráce s obcemi na trase je dobrá. Naopak společný plán rozšířit železnici na dvoukolejnou trať se zadrhl na nesouhlasu ministerstva dopravy.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.