U Opatovic začala po dlouhých letech příprav stavba D35 do Časů
V Opatovicích nad Labem po dlouhých letech příprav podle serveru iDNES.cz zahájili stavbu úseku dálnice D35 do Časů za 3,4 miliardy korun. Po dokončení plánovaném na rok 2022 se uleví od hustého provozu řadě obcí, kterými vede stávající tah I/35 z východu Čech na Moravu. Úsek dálnice D35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí je nejdůležitějším, protože nabídne společně s dálnicí D11 severní alternativu přetížené dálnici D1. Zároveň odlehčí Hradci Králové od kamionové dopravy.
Dostavba třetího patra obří opatovické dálniční křižovatky skončila na konci roku 2015 a od té doby byla přes kilometr dlouhá estakáda za více než miliardu korun osiřelá. Další část D35, která na ní nyní naváže, měří 12,6 kilometru a po zprovoznění (spolu s již zahájeným úsekem z Časů do Ostrova) znatelně urychlí cestování v Pardubickém kraji. Pokud vše půjde podle plánu, svezou se první řidiči po nové čtyřproudové komunikaci do čtyř let.
„Je to stavba, která odstartovává nejdůležitější dálniční spojení v České republice,“ řekl pro iDNES.cz náměstek ministra dopravy Tomáš Čočka (video ze zahájení stavby D35 najdete zde).
Dvanáctikilometrový úsek D35 vyjde na 3,4 miliardy korun
Překážek v přípravě bylo dost. Vedle zdlouhavých výkupů pozemků představovalo závažnější komplikaci zrušené výběrové řízení na stavitele. Naopak oproti jiným stavbám prošlo hladce získání stavebního povolení, byť ho Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) rozdělilo na dvě části. Všechny potřebné kroky byly zdárně završeny. Naplno stavět se začne hned, jak se umoudří počasí. Za 12,6 kilometru stát zaplatí 3,389 miliardy korun bez DPH.
Součástí stavby je celkem 24 mostů, jejichž délka činí dohromady 2 090 metrů. Nejdelší z nich představuje více než kilometr dlouhá estakáda přes řeku Labe a její záplavové území. Ta bude stát nedaleko od místa, kde se stavba slavnostně zahajovala.
„Společně se sousedním úsekem mezi Časy a Ostrovem máme aktuálně v realizaci 27 kilometrů dálnice D35, které zprovozníme v jednom roce. Právě část mezi Hradcem Králové a Mohelnicí je tím nejdůležitějším úsekem celé D35, neboť po dokončení bude společně s dálnicí D11 tvořit severní alternativu přetížené D1,“ řekl k zahájení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Opustit dálnici, nebo na ni najet, budou moci řidiči na dvou mimoúrovňových křižovatkách, které vzniknou u Rokytna a pak také na konci úseku u Časů. Obyvatele obcí ležících blízko D35 ochrání na sedmi místech protihlukové stěny, jejichž souhrnná délka je přes 4,5 kilometru. Stavba dálnice si rovněž vyžádá přeložky silnic nižších tříd.
Komentáře ke článku
Vložit nový komentář
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.