Vícepráce v Dukelské a S. K. Neumanna si navíc vyžádaly 1,2 milionu

Opravy na ulici S. K. Neumanna
Opravy na ulici S. K. Neumanna

Rekonstrukce náměstí 28. října, se kterou souvisí také opravy ulic Dukelská a S. K. Neumanna, si nyní vyžádala další finance z městské kasy.

Vícepráce, které zhotovitel stavby požaduje zaplatit, činí dohromady 1,2 milionu korun a vztahují se k opravám právě zmíněných ulic. 

Opravy ulice Dukelská a ulice S. K. Neumanna se oproti původním plánům začínají prodražovat. Kvůli špatné dokumentaci a špatnému stavu některých síti dochází nejen k posunování termínu návratu MHD do těchto ulic, ale také k prodražování stavby. „Vícepráce se odvedly na sanaci podkladových vrstev, zhotovil se přivaděč k jednomu z domů a také se odstraňovaly staré šachty pro výtahy na domě u Skleněné věže,“ popsal některé z odvedených víceprací Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města.

Podle vedení města jde o částku, kterou litera zákona uznává jako vícepráce. Hodnota víceprací se ale podle zákona může vyšplhat až na 20 % z celkové ceny veřejné zakázky. Rekonstrukce náměstí 28. října má spolknout celkem 93,3 milionů korun. Může to znamenat, že v krajním případě, by město mohlo na vícepracech zaplatit něco přes 18,5 milionu korun. To je však pouze teoretický předpoklad. Nyní požadovaná částka 1,2 milionu korun je „pouhých“ necelých 7 procent (z celkové možné výše vícenákladů). 

Stavbu zdržely dva momenty

Pro zdržení prací a tím pádem pro zdržení návratu vozů Dopravního podniku Hradec Králové do zmíněných ulic existují podle vedení města dva zásadní důvody. „V ulici S. K. Neumanna byl po destrukčních pracech zjištěn havarijní stav kanalizace. Společnost Vodovody a kanalizace Hradec Králové pak musela vysoutěžit novou dokumentaci a tím došlo k prvnímu zdržení. Na Dukelské ulici byl následně zjištěn problém s plynovým vedením,“ vysvětlil náměstek Vedlich.

Z těchto dvou důvodů došlo k více jak měsíčnímu zdržení termínů na stavbě. „A díky tomuto jsem se dostali do období nepříznivých klimatických podmínek,“ doplnil ještě náměstek Vedlich a poukázal tím na nedodržení přislíbeného termínu návratu MHD. Stavební procesy, které se díky zdržení odsunuly, totiž nemohly být uskutečněny v období mrazů s sněhu. 

Hradecký evergreen: návrat MHD

Návrat MHD od ulic kolem náměstí 28. října vedení města i nadále uvádí raději bez konkrétního termínu. Předpokládá se však, že jako první do Dukelské a S. K. Neumanna vjedou autobusy a až teprve pak trolejbusy. Pro trolejbusovou dopravu je nutné ještě nainstalovat trakci a nechat provoz schválit Drážním úřadem.

Nejlépe hodnocený příspěvěk ▼
18.4.2013 19:58
BETULE (Nováček +1)
Toto je pro Hradec a jeho vedení typické, jenom výmluvy a stojí to hodně peněz. Kdyby firma Sovis a zaměstnanci byli placeni úkolem, tak by to bylo jiné, pracovníci co tam dláždí je jiná firma a ta je placená úkolem, to je velký rozdíl. Tuto stavbu a terminy město podcenilo. zobrazit | souhlasím (+2) | nesouhlasím (-0)

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
18.4.2013 19:58
BETULE  (Nováček +1)
Toto je pro Hradec a jeho vedení typické, jenom výmluvy a stojí to hodně peněz. Kdyby firma Sovis a zaměstnanci byli placeni úkolem, tak by to bylo jiné, pracovníci co tam dláždí je jiná firma a ta je placená úkolem, to je velký rozdíl. Tuto stavbu a terminy město podcenilo.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme