Vlakem z Hradce do Prahy za hodinu. Možná se za pár let dočkáme

Vlaky by z Hradce do Prahy měly jezdit rychleji
Vlaky by z Hradce do Prahy měly jezdit rychleji

Rychlíkem dorazíte dnes z Hradce do Prahy za 1 hodinu a 44 minut. To by se mohlo stát minulostí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s přípravou zrychlení trati mezi Prahou a Hradcem Králové. Cílem je zkrátit tuto cestu na 55  minut do stanice Praha – Vysočany a 62 minut na hlavní nádraží. Mezi Velkým Osekem a Hradcem Králové přibude kvůli tomu jedna kolej. Informuje o tom server Zdopravy.cz.

Zatím trvá cesta z Hradce do Prahy hodinu a třičtvrtě. Zrychlení by mělo přinést zdvojkolejnění koridoru. Hradec by se tak díky projektu vyrovnal se sousedními Pardubicemi, odkud dnes vlak až na hlavní nádraží v Praze jede díky koridoru běžně kolem hodiny.

Největší změny čekají trať v úseku z Velkého Oseka do Hradce Králové. Zdvojkolejnění mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové už začínají připravovat projektanti. Zakázku za 37 milionů korun vyhrála společnost Sudop Praha. Současně už běží výběrové řízení na projekční firmu, která připraví modernizaci trati z odbočky Kanín u Velkého Oseka do Chlumce nad Cidlinou.

Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše je trať plánována na 160 kilometrů v hodině téměř v celé délce. Ke zkrácení jízdní doby má dojít i díky zvýšení kapacity a spolehlivosti provozu při plném zdvoukolejnění trati a také kvůli zavedení nového segmentu expresních vlaků, které budou celou trať projíždět bez zastavení.

Vylepšené spojení má současně zlepšit i provoz dálkových nákladních vlaků, zdvojkolejnění má odlehčit přetíženému koridoru.

Cestující si ale na rychlejší spojení budou muset počkat. Zatím nejblíže jsou k provedení úseky mezi Prahou a Nymburkem, kde by se mohlo začít stavět v roce 2019. U dalších úseků za Velkým Osekem správa čeká stavbu až spíše v roce 2025. „Nutnou podmínkou je, aby byl koridor stavby modernizace trati Choceň – Velký Osek zapracován do Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje a vymezen jako stavba veřejně prospěšná. Realizace stavby by v takovém případě mohla probíhat v období let 2025-2030,“ dodal mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru