Změny u škol v Gočárově ulici jsou první vlaštovkou plánu mobility

Nebezpečné situace u škol by měly řešit plány mobility.
Nebezpečné situace u škol by měly řešit plány mobility.

Město už od března pracuje na školních plánech mobility. Přinést mají snížení počtu aut v blízkosti školních budov v Hradci, zajištění ještě většího bezpečí na cestách i zlepšení povědomí o aktivním a zdravém stylu života nejen u školáků. Se startem školního roku se již podařilo realizovat první opatření - tzv. školní ulici před ZŠ a MŠ Josefa Gočára. Další novinky budou přibývat. Informaci přináší Hradecký deník.

Do projektu se zapojili žáci, rodiče i učitelé ze čtyř hradeckých škol, a to ZŠ Josefa Gočára, ZŠ Úprkova, ZŠ Habrmanova a ZŠ Milady Horákové.

„Často se setkáváme s tím, že rodiče vozí své děti do bezprostřední blízkosti škol a pak vzniká řada nepříjemných situací. Auta parkují na zakázaných místech, vjíždějí na travnaté plochy a poškozují zeleň, blokují provoz a podobně. Místo se stává chaotickým a v mnoha případech nebezpečným. Proto jsme začali hledat řešení,“ uvádí náměstek primátorky pro oblast rozvoje města Lukáš Řádek.

Připravované plány mobility jsou „ušité“ na míru každé ze zapojených škol. Jejich cílem je zajistit bezpečné, zdravé a šetrné dopravení dětí do školy i ze školy.

„Plány mobility obsahují několik opatření, která jsme rozdělili do tří oblastí. Tou první jsou nestavební úpravy, které budou spočívat například ve výměně dopravního značení či jiném uspořádání. Dále jsou to stavební úpravy, které zahrnují například zlepšení přechodů a podobně. Třetí je pak výstavba koláren u každé školy,“ říká náměstek Řádek.

O návrhy si psali sami žáci nebo jejich rodiče

Právě o řadu těchto návrhů si napsali sami žáci nebo jejich rodiče. První úpravy proběhnou ještě do konce tohoto roku, v příštím roce by u škol měly vyrůst zmíněné kolárny a dojít ke stavebním úpravám některých přechodů a křižovatek. Náklady na tato opatření se nyní odhadují na osm milionů korun.

Jedním z prvních opatření je tzv. školní ulice před ZŠ a MŠ Josefa Gočára. Jde o jednoduché dopravní opatření platné po krátkou dobu ve dnech školní výuky. V případě ZŠ a MŠ Josefa Gočára se jedná o zákaz vjezdu motorových vozidel do prostoru před školou v čase od 7.15 do 8 hodin. Dodržování nového opatření bude kontrolovat městská policie.

Plány mobility mají změnit i myšlení dětí

Cílem plánů mobility není jen přizpůsobení prostředí kolem škol, ale i změna myšlení samotných dětí. „Naším cílem je motivovat děti k tomu, aby vyměnily auto za jiný způsob dopravy, která přispívá nejen k jejich aktivnímu a zdravému životnímu stylu, ale zároveň je šetrnější k životnímu prostředí,“ dodává náměstek Řádek.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
2.9.2024 13:35
Emil Placatka (neregistrovaný)
Plán mobility - na omezení mobility
Plán na omezení možnosti dopravit děti do školy autem se hrdě jmenuje “školní plán mobility”.
Orwell by měl radost. Potlačování individuální dopravy se jmenuje plán mobility.
Mír je válka. Nenávist je láska. Zákaz jízdy je mobilta.
Bravo, Hradec dohání Prahu
2.9.2024 13:54
Tonda Hnízdo (neregistrovaný)
To se moc nepovedlo
Řešit to zákazem vjezdu apod. přeci není řešení. Maminky, které to mají dále od bydliště nemohou přestat jezdit autem a s malými dětmi už vůbec ne. Když tam bude zákaz vjezdu, tak se ta auta budou hromadit někde před tím zákazem a vyjde to nastejno.
A chtít po dětech, aby jezdili do školy po HK v době dopravní špičky, tak to je snad nějaká snaha o ohrožení jejich zdraví a další komplikace v provozu.
To tedy zase zelení soudruzi excelují.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme