Nová trolejbusová linka by mohla zamířit na Moravské Předměstí

Nová trolejbusová linka by mohla posílit spoje mířící z centra Hradce Králové na Moravské Předměstí. Alespoň takové plány má hradecký dopravní podnik. Záleží na tom, jak bude úspěšný při čerpání dotací z Evropské unie. Pokud ano, linka by mohla jezdit v roce 2018.

Posílit dopravu na Moravské Předměstí stávajícími trolejbusovými linkami mířícími na Nový Hradec Králové hodlá do budoucna  dopravní podnik, přičemž na vybudování nové ekologicky čisté trasy by rád čerpal dotace z Evropské unie. Stavba nové trolejbusové trasy, která by měla spojit Brněnskou ulici s lokalitou Pod Strání, by mohla začít v roce 2018. "Vznikne zřejmě trolejbusová linka s novým číslem a kapacita bude kombinovaná s linkou číslo 1 a 2," uvedl Miloslav Kulich, ředitel dopravního podniku.

Městští radní už souhlasili s využitím městských pozemků pro tento účel. Rozhodovat o tom ještě budou na svém řádném zasedání zastupitelé v září.

„Trolejbusové linky číslo 1 a 2, které na trasy ve většině případů vyjíždějí v kloubovém provedení, nabízejí v porovnání s jinými oblastmi větší kapacitu pro Nový Hradec Králové. Tu bychom z části právě rádi využili pro zvýšení obslužnosti sídliště  Moravském Předměstí,“ vysvětluje důvody Miloslav Kulich. Dodává, že záměrem je sice zvýšení dopravní obslužnosti, ovšem za předpokladu ekologické a čisté dopravy, kterou zmíněné trolejbusové spoje skýtají.

Záměr vybudování této trolejbusové trati je zatím ve fázi příprav, intervaly i jízdní řády se stanoví, až bude stavba hotová. Dopravní podnik by rád na výstavbu trati, která by mohla v součtu přijít na necelých 20 milionů korun, čerpal v maximální míře prostředky z dotací EU. "Pokud projekt nebude schválen, tak se zřejmě stavba neuskuteční," dodal Miloslav Kulich.  

„Město každoročně navyšuje dotace na provoz dopravního podniku, při stagnaci tarifu a tedy i tržeb od cestujících. Například v tomto roce počítáme s dotací ve výši 173,5 milionu korun, což je přibližně o 22 milionů korun více než před pěti lety. Dopravní podnik disponuje jedním z nejmodernějších vozových parků v ČR včetně jeho 100% nízkopodlažnosti a hustou sítí zastávek,“ dodává náměstkyně primátora Romana Lišková.

Nejlépe hodnocený příspěvěk ▼
12.9.2016 11:29
Mirek (neregistrovaný)
Jednou z velkých výhod, proč je Nový Hradec lokalitou atraktivní pro bydlení, je kromě jiného také četnost dopravního spojení a teď ji nám, kteří jsme tam odstěhovali i z tohoto důvodu, město chce sebrat! zobrazit | souhlasím (+1) | nesouhlasím (-0)

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku
12.9.2016 11:29
Mirek (neregistrovaný)
Jednou z velkých výhod, proč je Nový Hradec lokalitou atraktivní pro bydlení, je kromě jiného také četnost dopravního spojení a teď ji nám, kteří jsme tam odstěhovali i z tohoto důvodu, město chce sebrat!
12.9.2016 15:22
Hajaja  (Nováček)
Deja vu
Tak celkem nedávno se z úsporných důvodů některé linky rušily (např.28ka). Tento měsíc došlo ke zdražení jízdného jelikož jsme v H.K. jezdili podle někoho moc levně. A hle, už se uvažuje o nových linkách za 20 miliónů. Tomu se všeobecně říká cyklický děj a paranoia.
12.9.2016 17:10
2222 (neregistrovaný)
RE: Deja vu
Však se píše pokud získají dotace! Pak tedy stavba vyjde na menší částku a provoz trolejbusů je levnější a ekologičtější.
12.9.2016 17:10
2222 (neregistrovaný)
RE: Deja vu
Však se píše pokud získají dotace! Pak tedy stavba vyjde na menší částku a provoz trolejbusů je levnější a ekologičtější.
13.9.2016 05:34
Hajaja  (Nováček)
RE: Deja vu
222 pochopte, že ekologické zdražování v době kdy se cena PHM snížila je kontraproduktivní. Osobně, než bych jel sockou, pojedu autem a jsem přesně tam kde chci být a za mnohem kratší dobu než s MHD. Pokud by se mi vyplatilo jezdit s MHD tak bych to asi přehodnotil. Chápu ale, že MHD potřebuje podojit důchodce a ty kteří vozidlo nemají. Podívejte na provoz ve městě, to mi dává za pravdu a ukazuje na to, že takto smýšlí čím dál více Hradečáků.
14.9.2016 13:16
Jan (neregistrovaný)
sliby nejsou závázné
Vážení úředníci,
Měli by jste se rozhoupat už v tomto roce, protože Dopravní podnik nám sliboval že se trakční vedení na Pod strání bude stavět v roce 2017! Jenže kvůli pomalosti úředníku to v roce 2017 nestihnou, tak samozřejmě tento slib nedodržely! Místo hrání karet by jste měli na Magistrátu města pracovat! Protože v roce 2018 nebudeme členy EU! Když nebudou dotace tak nebude trakční vedení! Projekt musí být realizován už v roce 2017, aby se v tomto roce konečně trakční vedení na konečnou pod strání začalo stavět! Protože Magdaléna Vlčková schválně podepsala zrušení linky č.28! MHD z Pod strání na Terminál HD není připravená na návaly! Protože až otevřou Aupark, tak to bude kalamita!
14.9.2016 13:16
Jan (neregistrovaný)
sliby nejsou závázné
Vážení úředníci,
Měli by jste se rozhoupat už v tomto roce, protože Dopravní podnik nám sliboval že se trakční vedení na Pod strání bude stavět v roce 2017! Jenže kvůli pomalosti úředníku to v roce 2017 nestihnou, tak samozřejmě tento slib nedodržely! Místo hrání karet by jste měli na Magistrátu města pracovat! Protože v roce 2018 nebudeme členy EU! Když nebudou dotace tak nebude trakční vedení! Projekt musí být realizován už v roce 2017, aby se v tomto roce konečně trakční vedení na konečnou pod strání začalo stavět! Protože Magdaléna Vlčková schválně podepsala zrušení linky č.28! MHD z Pod strání na Terminál HD není připravená na návaly! Protože až otevřou Aupark, tak to bude kalamita!
14.9.2016 13:19
Jan (neregistrovaný)
slibovaly že linky 28 nezruší a to také nedodržely
Dobrý den,
Musím Vás upozornit, že cestování s MHD ze zastávky Heyrovského směrem na Pod strání je velmi nepohodlné, protože zastávka Fakultní nemocnice B je hodně z ruky. Tak by se velmi hodilo vybudovat zastávku Heyrovského směrem na Pod strání aspoň pro linky 16, 19, 23 a 33! Byla by velmi užitečná! Protože u Vás je velká neochota obnovit linku č.28! Nová trasa pro linku č. 28:
Pod strání – Palachova – Benešova – Masarykova – Moravské předměstí I – Hotel Garni – Heyrovského – Fakultní nemocnice – Metuje – Veverkova – Bavlna – Lipky – Střelnice – Průmyslová – Antonína Dvořáka – Na Okrouhlíku – Terminál HD – Hlavní nádraží – OD TESCO a ATRIUM – Střelnice – Lipky – Bavlna – Veverkova – Metuje – Fakultní nemocnice – Heyrovského – Hotel Garni – Masarykova – Benešova – Velkopopovická – Palachova – Pod strání! Jízdní doba 48 minut! Po této trase by byla linka č.28 velmi výjimečná a užitečná!
15.9.2016 16:42
Hajaja  (Nováček)
RE: slibovaly že linky 28 nezruší a to také nedodržely
28 už jen tak brzy nebude. Stane se tak, až ti odpovědní nebudou hledat důvody ale budou hledat způsoby. Protože jsou však zřejmě u DP dobře zaháčkovaní dočkáme se až budou v důchodu. Do té doby možná nastane situace jaká je na ČD, kde většina pravidelně cestujících má tzv. režijku.
Zvláštní jenom je, že největší akcionář Dopravního Podniku HK se k ničemu nevyjadřuje.Proč asi?

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme