Pod Stráň bude nově zajíždět trolejbus. Dopravní podnik chystá linku i Na Plachtu

Do hradecké lokality Pod Stráň by měl v budoucnu jezdit místo autobusu číslo 27 trolejbus. Dopravní podnik by také chtěl začít obsluhovat Plachtu. Od roku 2018 by tam mohla zajíždět nová linka. Pro Hradecký deník to uvedl Miroslav Kulich, ředitel hradeckého dopravního podniku.

„U linky číslo 27 směřující Pod Stráň se vymění autobusy za trolejbus," informoval Deník ředitel hradeckého dopravního podniku Miloslav Kulich s dodatkem, že pro tuto změnu nebude nutno vybudovat nové trakční vedení. „Ze Slezského Předměstí až po Brněnskou vede linka pod trolejovým vedením. Další část trasy, tedy od ulice Jana Masaryka až Pod Stráň pak trolejbus pojede na náhradní bateriový pohon bez potřeby trolejového vedení," dodal ředitel. Na trase by mělo jezdit šest trolejbusů, které podnik získá v příštím roce z programu ITI. Kromě nového způsobu dopravy chystá i novou linku, která má od roku 2018 zajíždět až na Plachtu. Její podoba i číslo je však zatím neznámá.

V tomto případě záleží na tom, jestli se podniku podaří získat peníze z operačního programu IROP, kde žádá o finance na zakoupení pětadvaceti elektrobusů a dalších tří trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem.

Novinka bude mít zřejmě i vliv na linky 1 a 2. Městský dopravce totiž plánuje osadit trakčním vedením ulici Palachovu, kde budou končit některé spoje jedoucí po Brněnské třídě. Vše je ještě ve fázi dolaďování, nicméně podnik chce jedničku a dvojku redukovat a uvolnit tak větší kapacity pro potřeby sídliště. Trolejbusové linky číslo 1 a 2, které na trasy ve většině případů vyjíždějí v kloubovém provedení, nabízejí v porovnání s jinými oblastmi větší kapacitu pro Nový Hradec Králové. Tu by podnik využil pro zvýšení obslužnosti sídliště Moravském Předměstí. Záměrem je sice zvýšení dopravní obslužnosti, ovšem za předpokladu ekologické a čisté dopravy, kterou by měly trolejbusy splňovat.

Zatím je vše ve fázi příprav, intervaly i jízdní řády budou jasné až po ukončení výstavby. Dopravní podnik by rád na výstavbu trati, která by mohla v součtu přijít na necelých 20 milionů korun, čerpal v maximální míře prostředky z dotací EU.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Mohlo by se hodit
Doporučujeme