Podjezd směrem do Kuklen se bude rozšiřovat i prohlubovat
Možná se v kuklenském podjezdu už přestanou zasekávat vysoké kamiony nebo trolejbusy. Za dva roky, by jej totiž stavebníci měli přestavět. Podjez by se měl rozšířit ale i prohloubit. Ze dvou pruhů by se tak mohly stát tři. Měla by tam proudit rychleji i doprava, což řidiči obzvlášť ve špičce, ocení. O finance na úpravy se podělí město a železničáři. Informaci přináší Hradecký deník.
Podjezd čeká nejen prohloubení, ale i rozšíření, kdy ke dvěma pruhům přibude i třetí. Dva využije doprava směřující do centra metropole a jeden bude sloužit pro výjezd z města k dálnici D11. „Původně se počítalo s opačným taktem, ale dospěli jsme k názoru, že naše navrhované řešení prospěje dopravě v centru města více,“ řekl pro Deník náměstek hradeckého primátora Jiří Bláha s tím, že dva pruhy do centra města přispějí například k menší intenzitě dopravy na křižovatce u Koruny. „Lidé, kteří pojedou od Kuklen do obchodního centra Aupark či přilehlých garáží, už nebudou muset jezdit přes kruhový objezd, ale bude jim umožněno sjet ještě před křižovatkou,“ dodal náměstek s tím, že opačným směrem pak bude lepší dostupnost podniku ZVU.
Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiáše by k rozšíření pruhů mělo dojít v letech 2021 až 2022 současně s plánovaným zvojkolejněním. „Přestavba viaduktu by měla být součástí první etapy přestavby železničního nádraží v Hradci Králové. Správa bude hradit železniční část přestavby infrastruktury a město by mělo přispět na vybudování silniční komunikace,“ uvedl mluvčí a ubezpečil řidiče, že se rozhodně v době přestavby neuzavře jedna z cest do města: „Předpokládáme že po dobu výstavby, bude vždy uzavřena polovina silniční komunikace pod mostem. Doprava by tedy zcela zastavena být neměla.“
Komentáře ke článku
Už dnes MHD vůbec nemá šanci dodržet řád, osobně raději vystupuji na Ulricháku a pěšky jsem na nádraží rychleji než trolejbus.
Na závěr položím jednu osobní otázku : jaké vzdělání má pan Jiří Bláha ? Možná by to chtělo odborníka na dopravu...
Upozorňovala je na to jak policie, která jim dala nesouhlasné stanovisko, tak magistrátní komise pro dopravu.
Je asi 6 situací kdy není vhodné stavět okružní křižovatku, Koruna jich plní hned 5.
Jediné štěstí, že se opravdu nejedná o výpadovku na dálnici, ale jen o přijezd do města od jihozápadu, jinak by to vypadalo daleko hůř.
A jelikož veškeré plánování dopravy jde v HK přes hl. architekta tak to podle toho vypadá.
Proto Kotas spolu s Brunou chtějí vnutit ŘSD další okružní křižovatky. Tentokrát místo MUK na severní tangentě u letiště, kde chtějí "městský bulvár" a další pak na jižní tangentě v místě napojení na Hradubickou. Tam má být velká okružní křižovatka jen s jedním pruhem ve směru na Pardubice (a v té době už bude i D35, takže krom Prahy i na Olomouc a Brno). Tady budou kolony mnohem horší než u Koruny. Tohle je opravdu absurdní, zvlášť když obě obchodní zóny dál ve směru na Pardubice mají MUK.
Mileta je podobný případ, pokud se nepostaví ta mimoúrovňová varianta na kterou je územní rozhodnutí, tak k žádnému výraznému zlepšení nedojde. Návrh který se teď tlačí vzešel od architekta Kauflandu a pouze nahradil přechody za podchody. To sice pomůže, ale ne dost. Představitelé města neustále oblbují veřejnost, že až bude D35, že se Miletě uleví. Jenže to je jen nějakých 3 000 aut ze 30 000 a to bude hned zpět až se postaví Kaufland, kampus UK, parkovací domy u FNHK a přibude další bytová výstavba na Jihu HK.
A je to rozhodně smysluplné řešení, protože ten kdo dnes jede do Auparku od Kuklen musí objet celou okružní křižovatku u Koruny a pak se vrátit. Takhle na OK ani nevjede a zatížení křižovatky se sníží. Původní návrh, který byl obráceně by nepřinesl zhola nic.
Jméno které jste zadal se shoduje s již zaregistovaným uživatelem.
Pokud jste to Vy přihlašte se prosím.
Pokud ještě nejste registrován vyberte si prosím jiné jméno,
nebo se zaregistrujte.